سروش ما را در آپارات دنبال کنید

  • بازی نیروی واکنش سنگین، برای چند روز رایگان شد!

    بازی نیروی واکنش سنگین، برای چند روز رایگان شد!

    تا 31 فروردین فرصت دارید تا این بازی مستقل را بصورت رایگان دانلود کنید. ادامه مطلب
  • تیزر بازی نجات سردار

    تیزر بازی نجات سردار

    تیزر بازی "نجات سردار"حاج احمد متوسلیان، بعد از گذشت ماه ها از خبر ساخت بازی، بلاخره منتشر شد. ادامه مطلب
  • مجله بازی ایرانی منتشر شد

    مجله بازی ایرانی منتشر شد

    شماره اول مجله الکترونیکی بازی ایرانی منتشر شد*پرونده بازی: سفیر عشق*معرفی بازی گویان*معرفی بازی ساجرن*نگاهی به بازی سردار*معرفی بازی تیم بتل اکشن گیمز ادامه مطلب
  • 1
  • 2
  • 3

در اختتامیه دومین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال برندگان جوایز بازی‌های جدی ۹۷ و مقالات برتر کنفرانس مشخص شدند

نوشته شده توسط مدیریت گیمی on .

0
برندگان جوایز بازی‌های جدی ۹۷ و مقالات برتر کنفرانس مشخص شدند

مراسم اختتامیه دومین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال بعد از ظهر روز جمعه ۹ آذرماه در دانشگاه صدا و سیما برگزار شد و طی آن مقالات برگزیده کنفرانس و منتخبین بخش بازی‌های جدی ۱۳۹۷ مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دومین دوره از کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دانشگاه صدا و سیما در این دانشگاه برگزار شد.

تعدادی از برترین مقالات انگلیسی و فارسی در حوزه تحقیقات بازی‌های دیجیتال برای پذیرش در این کنفرانس تلاش کردند و نهایتا در مراسم اختتامیه از میان مقالات پذیرش‌شده، منتخبین در بخش‌های علوم انسانی، هنر، علوم پزشکی و فنی- مهندسی در کنار مقاله برگزیده مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال معرفی شدند.

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

بازی‌ رایانه‌ای «سفیر عشق»؛روایتگر واقعه کربلا برای مخاطبان جهانی

نوشته شده توسط مدیریت گیمی on .

1
+1
بازی‌ رایانه‌ای «سفیر عشق»؛روایتگر واقعه کربلا برای مخاطبان جهانی

مدیر پروژه و کارگردان بازی رایانه‌ای «سفیر عشق: روز واقعه» می‌گوید: سفیر عشق نخستین پروژه بزرگ اسلام شیعی در حوزه بازی‌های ویدیویی است که بخشی از واقعه کربلا را برای مخاطبان روایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بازی رایانه‌ای «سفیر عشق: روز واقعه» از بازی‌های بزرگ و جدی در دست ساخت است که به واقعه عاشورا می‌پردازد. داستان این بازی با محوریت شخصیت مسلم بن عقیل روایت شده است. فرایند تولید این بازی به همت جوانان خوش ذوق ایرانی شروع شده و سازندگان آن قصد دارند با ارائه بازی با کیفیت و استاندارد، قصد داشتند بخشی از واقعه کربلا را برای مخاطبان جهانی در قالب سرگرمی روایت کنند. در ادامه گفتگوی عماد رحمانی مدیر پروژه و کارگردان بازی رایانه‌ای «سفیر عشق: روز واقعه» با خبرنگار مهر می‌آید:

در ابتدا درباره عوامل و سازندگان بازی رایانه‌ای «سفیر عشق: روز واقعه» صحبت کنید و درباره چگونگی ساخت بازی بگویید!

سفیر عشق نخستین پروژه بزرگ اسلام شیعی در حوزه بازی‌های ویدیویی است که در کشور عزیزمان و در طول پنج سال به همت بیش از بیست و پنج جوان متخصص در حال تولید است.

بر چه اساسی این بازی را نخستین پروژه بزرگ اسلام شیعی در حوزه بازی‌های ویدیویی می‌دانید؟

روایت اصلی بازی «سفیر عشق: روز واقعه» در قالب ۱۴ لوکیشن با حجم بسیار سنگینی از مدلسازی دقیق تاریخی با رعایت ریزترین جزئیات براساس مستندات و البته با کیفیت خیره‌کننده انجین قدرتمند  UE۴ بیان می‌شود. همچنین برای این بازی بیش از ۴۵  دقیقه روایت سینمایی در نظر گرفته شده است که تمام این ویژگی‌ها تا کنون به این حجم و کیفیت در بازی‌های ایرانی وجود نداشته است. امیدوارم بتوانیم با بالاترین سطح کیفی این پروژه را به سر منزل مقصود برسانیم و انشاالله سهم کوچکی در بیان عظمت واقعه عاشورا داشته باشیم.

بازی «سفیر عشق: روز واقعه» نخستین اثر مبتنی بر فرهنگ‌اسلامی و روایت تاریخی صدر اسلام است که تلاش دارد علاوه بر ایجاد لحظات جذاب و درگیر کننده برای مخاطب، رسالت خود را به عنوان یک رسانه به ثمر برساند

مراحل ساخت بازی در چه وضعیتی است و عرضه بازی چه زمانی است؟

تاکنون بیش از شصت درصد از پروژه تکمیل شده است و با توجه به اهمیت بسیار زیاد کیفیت برای تیم تولید و تلاش در جهت ادای دین به موضوع مراحل به‌کندی اما با کیفیت منحصر به فرد پیش می‌روند. در صورتی که حمایت‌های قول داده شده به مرحله عمل وارد شوند، این پروژه را برای محرم سال آینده عرضه خواهیم کرد.

کمی از داستان بازی «روایت عشق: روز واقعه» تعریف کنید، با توجه به اینکه گفتید موضوع تاریخی دارد و حوا محور مسلم‎بن‎عقیل می‌گذرد!

سفیر عشق، روایتی مستند و تاریخی از حضور مسلم بن عقیل(ع) در شهر کوفه است که به عنوان سفیر امام‌حسین(ع) در  برهه‌ای از تاریخ در خلال داستان زندگی مهران به تصویر کشیده می‌شود. مهران جوانمردی ایرانی است که در رکاب حسن بن علی(ع) جنگیده و پس از صلح ایشان، سرخورده از بیداد امویان به زادگاهش «ری» برمی‌گردد. پس از گذر زمان با افزایش فشار بر شیعیان حضرت علی(ع) عازم کوفه که شهری شهره به آرامش شیعیان است کوچ می‌کند.  «سفیر عشق: روز واقعه» روایتگر روزهایی از زندگی مهران است که با حضور مسلم بن عقیل در کوفه رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

بازی سفیر عشق نخستین عنوان از یک سه‌گانه با محوریت حادثه عاشورا است و نگاه ویژه‌ای به بازارهای جهانی دارد تا مخاطبان بین‌المللی نیز با مفهوم گذشته سرخ مسلمانان آشنا شوند

درباره مهران، شخصیت ایرانی داستان بیشتر توضیح می‌دهید. اینکه چرا از این شخصیت در بازی استفاده کرده‌اید؟ تا چه اندازه برای این شخصیت از تخیل‌پردازی بهره بردید و چه مطالعات در زمینه تاریخی داشته‌اید تا به این شخصیت‌پردازی رسیده‌اید؟

برای به ثمر نشستن یک پروژه مذهبی - تاریخی وجود یک گروه حرفه‌ای از اساتید این حوزه امری بدیهی و اجتناب‌ناپذیر است. تیم تولید بازی «سفیر عشق: روز واقعه» که تا کنون تجربه تولید چندین عنوان سیاسی ـ تاریخی را در کارنامه خویش دارد با علم به این موضوع برای تولید محتوای این پروژه یکی از حرفه‌ای‌ترین گروه‌های تولید محتوا را به همکاری دعوت کرده و مفتخر به دریافت تاییدیه روایت مذهبی اثر از بالاترین مراجع شیعی است. کارکتر مهران اگرچه شخصیتی غیرتاریخی است اما بر اساس واقعیت‌های تاریخی حضور ایرانیان در کنار فریاد حق‌طلبی امامان معصوم طراحی شده است. شخصیت مهران دارای یک روایت منحصر به‌فرد و درام لازم برای تحقق یک بازی‌نامه مناسب است. رسالت اول هر بازی رایانه‌ای ایجاد سرگرمی است و سفیر عشق به این امر مهم بسیار وفادار است. شخصیت مهران در طول داستان رشد می‌کند، برای خانواده‌اش جان فشانی می‌کند و بر سر عقایدش می‌ایستد، او مظهر غیرت ایرانی است.

برای ساخت این بازی از چه تکنولوژی‌هایی استفاده کرده‌اید؟

روایت داستان بازی «سفیر عشق: روز واقعه» در قالب تعامل با بیش از ۲۰ کارکتر شناخته شده تاریخی و بالغ بر ۴۰ کارکتر مهاجم شکل می‌گیرد که هر یک علاوه بر پیش‌برد داستان بازی نقش و شخصیت منحصر به فردی را ایفا می‌کنند، دیالوگ‌های این کارکترها به صورت انتخابی و هدفمند هستند و گیمر می‌تواند با دقت در دیالوگ‌های برقرار شده بین کارکتر اصلی و کارکترهای در تعامل مسیر داستان را طی کنند و گره‌گشایی نهایی را انجام دهند. علاوه بر روند روایی بازی، در گیم‌پلی آن نیز اکشن‌های هدفمند و ماموریت‌های مشخصی در نظر گرفته شده است که بازیکن را در موقعیت‌های منحصربه‌فردی قرار می‌دهد تا علاوه بر لذت بردن از یک بازی رایانه‌ای با اتفاقات آن برهه حساس به شکلی تعاملی آشنا شوند. همچنین بیش از ۳۰ کارکتر بی‌تاثیر در روند حرکتی کاراکتر بازی برای القای حس محیطی در نظر گرفته شده است؛ کارکترهایی در لوکیشن‌هایی نظیر: شهر کوفه، زندان، دارالعماره و ...

موضوعی که وجود دارد، چرا محوریت بازی را شخصیت مسلم قرار داده اید؟ با هدف خاصی این کار را انجام داده‌اید؟

بازی سفیر عشق نخستین عنوان از یک سه‌گانه با محوریت حادثه عاشورا است و نگاه ویژه‌ای به بازارهای جهانی دارد تا مخاطبان بین‌المللی نیز با مفهوم گذشته سرخ مسلمانان آشنا شوند. بدین ترتیب نیاز بود ابتدا از داستان حضور حضرت مسلم بن عقیل در کوفه به عنوان مطلع تلخ حادثه عاشورا آغاز کنیم و سپس با بسترسازی صحیح به حوادث عاشورا و قیام‌هایی که به خون‌خواهی امام حسین(ع) انجام شدند، بپردازیم.

اشاره به نخستین عنوان از یک سه‌گانه داشتید، قرار است بازی «سفیر عشق: روز واقعه» ۲ قسمت دیگر هم داشته باشد؟ جریان قسمت‌های دیگر چیست؟

در واقع به سبک عنوان‌های بزرگ بین‌المللی این اثر ابتدا به هویت‌سازی و آغاز روایت پیش از حادثه کربلا در پروژه اول (سفیر عشق) می‌پردازد. سپس در اثر دوم (منتقم کرار) به بررسی حوادث پس از کربلا خواهیم پرداخت. در نهایت در سومین نسخه (سردار ایرانی) به روایت زندگی مهران و همراهی‌اش با سپاه امام‌حسین(ع) پرداخت می‌شود.

امروزه بازی‌های رایانه‌ای یکی از موثرترین ابزار برای انتقال مفاهیم محسوب می‌شوند. تردیدی نیست اگر توجهی به تاثیر روز افزون این هنر-صنعت وجود نداشته باشد چشم انتظار حوادث تلخ و اثرات و لطمات جبران ناپذیر فرهنگ‌های غیر بومی بر گستره عظیم مخاطبان این حوزه باید باشیم که در سطح جامعه رسوخ پیدا کرده‌اند

گیمر با کدام وقایع عاشورا در بازی سفیر عشق مواجه می‌شود؟

در این بازی مخاطب در قالب چندین گذشته‌نمایی و آینده‌نمایی با حادثه عاشورا ملاقات خواهد داشت اما تمرکز اصلی روایت داستان بر حضرت مسلم(ع) و چگونگی دعوت و خیانت کوفیان بنا شده است. همچنین شناساندن کارکترهای مهم تاریخی نظیر مختار و ابن‌زیاد به عنوان دو بازیگر جدی حوادث پس از کربلا نیز اهمیت داشته است.

پس علاقه‌مندان به واقعه عاشورا می‌توانند تا مدت‌ها مخاطب آثار شما باشند. لطفا درباره دیدگاه‌تان به بازارهای جهانی بگویید تا چه اندازه به بازار کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی فکر کرده‌اید؟ تمرکزتان به این مسئله هست یا خیر! آیا در این زمینه از شما حمایت‌هایی صورت شده است؟

امروزه بازی‌های رایانه‌ای یکی از موثرترین ابزار برای انتقال مفاهیم محسوب می‌شوند. تردیدی نیست اگر توجهی به تاثیر روز افزون این هنر-صنعت وجود نداشته باشد چشم انتظار حوادث تلخ و اثرات و لطمات جبران ناپذیر فرهنگ‌های غیر بومی بر گستره عظیم مخاطبان این حوزه باید باشیم که در سطح جامعه رسوخ پیدا کرده‌اند.

بازی «سفیر عشق: روز واقعه» نخستین اثر مبتنی بر فرهنگ‌اسلامی و روایت تاریخی صدر اسلام است که تلاش دارد علاوه بر ایجاد لحظات جذاب و درگیر کننده برای مخاطب، رسالت خود را به عنوان یک رسانه به ثمر برساند و روایت صحیح و تعاملی را در اختیار مخاطب قرار دهد. از سوی دیگر کیفیت شاخص این اثر می‌تواند علاوه بر تضمین موفقیت داخلی در حوزه‌های مادی و معنوی، مسیر را برای ورود به بازارهای بین‌المللی و تاثیرگذاری صد چندان به عنوان ابزار نخست صدور فرهنگ باز کرده و بازگشت معقول معنوی و مادی را تحقق بخشد. بنابراین کشورهای شیعی و حتی سنی مذهب همسایه می‌توانند یکی از بازارهای بالقوه پروژه محسوب شود. اما در راستای حمایت برای توزیع در کشورهای همسایه تا کنون هیچ‌گونه حمایتی وجود نداشته است.

کد خبر 4435748
ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

اجرای طرح همگرا کردن حمایت از شرکت‌های بازی‌ساز/حضور 100 بازی‌ رایانه‌ای در یک‌رقابت ملی

نوشته شده توسط مدیریت گیمی on .

0

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

اجرای طرح همگرا کردن حمایت از شرکت‌های بازی‌ساز/حضور 100 بازی‌ رایانه‌ای در یک‌رقابت ملی

بازی رایانه ای

معاون آموزش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، کمبود نیروی انسانی و بالا بودن هزینه‌های تهیه تجهیزات را از چالش‌های مهم این حوزه نام برد و گفت: علاوه بر آن مشاهده می‌شود که نهادهای مختلف اقدام به حمایت از فعالان این عرصه می‌کنند که برای همگرا کردن این حمایت‌ها طرح "حمایت‌های همگرا" را تعریف کردیم تا در آن بر اساس عملکرد شرکت‌ها از آنها حمایت‌ها کنیم.

محمد حاجی‌میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تعداد شرکت‌های فعال در حوزه بازی سازی، افزود: به طور کلی 100 شرکت در کشور در حوزه بازی سازی فعال هستند و 200 تیم بازی سازی نیز تشکیل شده است که تاکنون به صورت رسمی در قالب شرکت و یا موسسه در این حوزه به ثبت نرسیده‌اند.

به گفته وی، 20 درصد از 100 شرکت ایجاد شده توانستند مراحل دانش بنیان شدن را طی کردند و حدود 25 درصد نیز مراحل دانش بنیان شدن را طی می‌کنند.

حاجی‌میرزایی در خصوص بازی‌های رایانه‌ای تولید شده در کشور خاطرنشان کرد: حدود 10 درصد بازی‌های ویدئویی را در کشور بر روی موبایل و کامپیوتر داریم که درصد خوبی نیست و درصدد هستیم با حمایتی که از بازی سازها صورت می‌گیرد این میزان را افزایش دهیم.

وی در عین حال ادامه داد: در زمینه بازی‌های موبایلی پیشرفت‌های خوبی داشتیم به گونه‌ای که 10 شرکت بازی ساز کشور درآمد خوبی در این حوزه کسب کردند ضمن آنکه 5 شرکت نیز توانسته‌اند محصولات خود را به بازارهای جهانی صادر کنند.

معاون آموزش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه روند صادرات بازی‌های رایانه‌ای داخلی رو به رشد است، اظهار کرد: صادرات محصولات دیجیتال نسبت به سایر کالاها راحت‌تر است به گونه‌ای که تولید کنندگان این محصولات می‌توانند در فروشگاه‌های دیجیتالی، کالای خود را ثبت کنند.

به گفته این مقام مسئول بسیاری از بازی ها منتشر می‌شود ولی درآمد ندارند.بازی‌های رایانه‌ای صادراتی محصولاتی هستند که بتوانند درآمد برای صاحب کالا کسب کنند.

دلایل موفقیت پایین بازی‌های رایانه‌ای در زمینه صادرات

حاجی میرزایی متوسط سالانه تولید بازی‌های رایانه‌ای را در کشور 20 عنوان بازی دانست و ادامه داد: از این میزان به نظر می‌رسد که یک چهارم آنها منجر به درآمدزایی برای تولید کنندگان بازی می‌شود.

وی دلایل موفقیت این میزان بازی در فروش را استفاده از عناصر فرهنگی کشور و عدم تقلیدی بودن آن دانست و افزود: بازیهایی که نقلیدی از سایر بازی‌های موجود نباشند و بتوانند حرف تازه‌ای داشته باشند در بازارهای بین المللی می‌توانند حضور داشته باشند؛ چراکه برای خریداران جذابیت دارند.

دبیر بخش بازی‌های رایانه‌ای جشنواره ایران ساخت ادامه داد: بر اساس تجربیات بازی‌هایی که با تم ایرانی- اسلامی ساخته می‌شوند و یا حاوی عناصر فرهنگی کشور باشند در بازارهای جهانی از موفقیت بیشتری نسبت به سایر بازی‌ها برخوردار هستند.

به گفته وی، صادرات بازی‌های رایانه‌ای داخلی شامل بازی‌های موبایلی و کامپیوتری می‌شود.

چالش‌های ساخت بازی‌های رایانه‌ای

معاون آموزش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای یکی از چالش‌های حوزه بازی‌های رایانه‌ای را دسترسی به تجهیزات مورد نیاز این حوزه عنوان کرد و گفت: با تغییراتی که در نرخ ارز رخ داد برای بسیاری از شرکت‌ها بسیار سخت شده است تا تجهیزات خود را به روز کنند و یا شرکت های نوپا در این حوزه هزینه اولیه تولید انها گران شده و نیاز است نهادهای مختلف در قالب کمک و یا وام های کم بهره به این شرکت ها کمک کنند تا این شرکت‌ها تجهیز شوند.

وی کمبود نیروی انسانی در زمینه بازی سازی را از دیگر چالش‌های این حوزه دانست و یادآور شد: ما هنوز رشته دانشگاهی به نام "بازی سازی" در دانشگاه‌های کشور نداریم از این رو برای جبران این کمبود، برنامه دوساله‌ای در بنیاد تدوین کردیم تا بتوانیم نیروی انسانی متخصص مورد نیاز را تربیت کنیم.

حاجی میرزایی در این باره توضیح داد: در این راستا سعی کردیم دوره‌های آموزش حرفه‌ای را برگزار کنیم و با ارتباطاتی که با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم داریم سعی خواهیم کرد اعتبار مدارک این دوره را تامین کنیم و بتوانیم نسل جدیدی از نیروهای انسانی را با استانداردهای بالاتر تربیت کنیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از شرکت‌های فعال در این حوزه اعتقاد دارند نیروی انسانی در این حوزه کم است و یکسری از افرادی که در این زمینه با شرکت‌ها همکاری دارند بعد از 2 سال فعالیت اقدام به مهاجرت می‌کنند و این آموزش‌ها می‌تواند در ترمیم نیروی انسانی مورد نیاز کمک کند.

این فعال حوزه بازی‌های رایانه‌ای با تاکید بر اینکه گردش مالی این حوزه به گونه‌ای است که جز پر درآمدترین حوزه صنایع هنری است، اظهار کرد: علاوه بر آن اشتغال پذیری بالایی دارد و با توجه به پتانسیل‌هایی که در جوانان کشور وجود درد اگر از آنها حمایت بیشتری صورت گیرد و آموزش‌های حرفه‌ای تری ارائه شود قادر به افزایش گردش مالی در این حوزه هستیم.

لزوم یکپارچه سازی حمایت از بازی سازها

معاون آموزشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با اشاره به حمایت نهادهای مختلف از شرکت‌های فعال در این حوزه، یادآور شد: نهادهایی چون اداره رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت‌هایی از فعالان حوزه بازی سازی انجام می دهند و نیاز است همگرایی در ارائه این حمایت‌ها است.

وی ادامه داد: بر این اساس امسال طرح "حمایت‌های" همگرا" را برای حمایت از شرکت‌های بازی ساز تعریف کردیم و در آن از همه مجموعه‌ها و تیم‌های فعال در این عرصه درخواست کردیم تا در سامانه‌ای ثبت نام کنند و بر اساس دوردهایی که این شرکت‌ها دارند، درجه بندی می‌شوند و بر اساس عملکرد آنها حمایت‌ها ارائه خواهد شد.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه در این برنامه تلاش می‌شود همه حمایت‌های نهادهای مختلف همگرا شوند اضافه کرد: فرآیند حمایت‌های همگرا از آبان ماه سال جاری آغاز می‌شود و برای اجرای این طرح با تمام بخش‌های دخیل در حال مذاکره هستیم تا از موازی کاری در این حوزه جلوگیری شود و همه نهادها سیاست واحدی در این زمینه اتخاذ کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح همه حمایت‌ها از طریق یک کانال ارائه شود.

رقابت ملی بازی سازها در یک مسابقه

دبیر بخش بازی‌های رایانه‌ای جشنواره ایران ساخت با اشاره به برگزاری این جشنواره، گفت: این جشنواره اهدافی چون ساخت و تولید محتوا بومی و حمایت از خدمات و تولیدات و محصولات شرکت‌های دانش بنیان ایرانی برگزار می‌شود و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در بخش بازی‌های ویدئویی با این جشنواره همکاری دارد.

حاجی میرزایی با اشاره به استقبال خوب بازی سازها از این جشنواره خاطرنشان کرد: بر این اساس در جشنواره امسال این بخش به صورت گسترده‌تری برگزار می‌شود ضمن آنکه شرایط سهل‌تری را برای حضور فعالان این عرصه ایجاد کردیم. به گونه‌ای که برخلاف سال گذشته که تنها بازی‌های رایانه‌ای می‌توانستند در این جشنواره شرکت کنند ولی در سال جازی علاوه بر آن بازی‌های گوشی‌های همراه نیز به این جشنواره اضافه کردیم.

وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته شرکت کنندگان آثار خود را از طریق DVD ‌به دبیر خانه ارسال می‌کردند ولی در جشنواره امسال، پرتال به گونه‌ای طراحی شده است که شرکت کنندگان به راحتی می‌توانند آثار خود را آپلود و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه در این جشنواره بازی‌های "کامپیوتری" و "موبایلی" پذیرش می‌شوند، خاطر نشان کرد: متقاضیان تا 15 آبان ماه جاری فرصت دارند تا نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند. در نیمه دوم آذرماه داوری‌ها توسط گروهی از کارشناسان این حوزه در بنیاد انجام خواهد شد و بازی‌های برتر در روز جشنواره معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: ثبت نام به پایان نرسیده و آماری از شرکت کنندگان در دست نداریم ولی برآورد ما این است که در جشنواره امسال 100 بازی رایانه‌ای شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دومین جشنواره ایران ساخت از 4 تا 8 دی ماه با هدف جریان سازی فرهنگی- اقتصادی دانش‌بنیان برای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و فرهنگ سازی در جهت حمایت از تولیدات ایرانی و اشتغال افزایی برای سرمایه‌های انسانی کشور برگزار خواهد شد.

جلوگیری از واردات بی‌رویه و اجناسی که مشابه آن در داخل کشور با کیفیت مناسب تولید می‌شود، زمینه‌سازی در جهت شکوفایی زیست بوم کارآفرینی کشور و نوآوری با رویکرد اشتغال‌زایی، فرهنگ سازی، ترویج و انتشار آثار تولید شده در فضای مجازی و رسانه‌ها با کمک عناصر و فعالان فرهنگی و هنری کشور و کمک به برند سازی و تجاری سازی کالاهای با کیفیت و دانش‌بنیان ایرانی از دیگر اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.

این جشنواره در بخش‌های "ایده بازار"، "هنرهای تجسمی"، "دیداری و شنیداری"،‌"رسانه‌های دیجیتال"، "ادبیات"و "دانش آموزی" برگزار می‌شود.

در بخش رسانه‌های دیجیتال اقدام به پذیرش آثاری در حوزه‌های "وب‌سایت"، "شبکه‌های اجتماعی"، "نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و کاربردی"، "نرم‌افزارهای تلفن همراه"، "سامانه‌های هوشمند و IOT" و "بازی‌های رایانه‌ای" می‌شود.

به برگزیده بخش بازی‌های رایانه‌ای علاوه بر اعطای دیپلم افتخار، هدیه‌ نقدی به ارزش 12 میلیون تومان و به نفرات دوم و سوم هدیه نقدی هر نفر به ارزش 3 میلیون تومان اعطا می‌شود.

 شرکت کنندگان برای حضور در این جشنواره می‌توانند علاوه بر تولیدات جدید، آثار آرشیوی خود را که از بهمن سال 1392 (همزمان با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری) تولید کرده‌اند را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این جشنواره به شکل تخصصی و رقابتی، بدون محدودیت سنی برگزار می‌شود و آحاد مختلف جامعه می‌توانند برای حضور در این رویداد فرهنگی و فناورانه شرکت کنند.

انتهای پیام

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

امروز آخرین مهلت ثبت نام در سامانه همگرا

نوشته شده توسط مدیریت گیمی on .

0

فردا آخرین مهلت ثبت‌نام بازی‌سازان در سایت حمایتی همگرا

فردا آخرین مهلت ثبت‌نام بازی‌سازان در سایت حمایتی همگرا

فردا سه‌شنبه 27 شهریورماه آخرین مهلت ثبت‌نام در ساختار حمایتی همگرا است. این مهلت پیش از این یک‌بار تمدید شده و در حال حاضر آخرین فرصتی است که برای ثبت‌نام در اختیار بازی‌سازان قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مدتی است که ساختار حمایتی «همگرا» با هدف ارایه حمایت‌های شفاف، هدفمند و همسو با نیازهای بازی‌سازان، کار خود را آغاز کرده است. حمایت‌های همگرا به تیم‌های فعال (حتی با یک نفر عضو) و شرکت‌های بازی‌سازی تعلق می‌گیرد که در چهارسال گذشته حداقل دو بازی (یا یک بازی و یک نمونه اولیه از بازی) تولید کرده باشند. بازی‌سازان می‌توانند در پورتال همگرا ثبت نام ‌کنند و پس از ارزیابی بر اساس شاخص‌های مختلف و دریافت رتبه بر مبنای این شاخص‌ها حمایت دریافت کنند.

این شاخص‌ها در چهار حوزه توانمندی تیم/شرکت (30% کل امتیاز)، کیفیت و اثرگذاری بازی (49% کل امتیاز)، مولفه‌های فرهنگی بازی (10% کل امتیاز) و مولفه‌های تاثیرگذاری شرکت/تیم در صنعت بازی (همکاری با همگرا) (11% کل امتیاز) دسته‌بندی می‌شوند.

براساس اولین فراخوان ثبت‌نام در این ساختار حمایتی، بازی‌سازان باید تا 17 شهریورماه اقدام به ثبت‌نام در این ساختار می‌کردند. به دلیل استقبال گسترده بازی‌سازان مدت‌زمان ثبت‌نام به مدت 10 روز تمدید شد و آخرین مهلت ثبت‌نام روز سه‌شنبه 27 شهریورماه تعیین شد.

پس از پایان مهلت ثبت‌نام فرایند بررسی و ارزیابی تیم‌ها و شرکت‌ها آغاز می‌شود و بازی‌سازانی که تا فردا 27 شهریور ثبت‌نام نکنند باید تا شروع سال حمایتی آتی منتظر بمانند.

بازی‌سازان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد حمایت‌های همگرا و ثبت‌نام به سایت http://hamgara.org مراجعه کنند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

مجله بازی ایرانی منتشر شد

نوشته شده توسط مدیریت گیمی on .

0

مجله بازی ایرانی

شماره اول مجله الکترونیکی بازی ایرانی منتشر شد

*پرونده بازی: سفیر عشق
*معرفی بازی گویان
*معرفی بازی ساجرن
*نگاهی به بازی سردار
*معرفی بازی تیم بتل اکشن گیمز

‼ اکنون دانلود کنید ‼
در حجم "کمتر" 5مگ:
http://yon.ir/mbik1

در حجم "متوسط" 11/5 مگ:
http://yon.ir/mbikm1

▪در حجم و "کیفیت بالا" 77مگ:
http://yon.ir/mbikb1

✅ @bazieirani ✅

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

بازی ایرانی

اخبار بازیهای جدید ایرانی را در سایت گیمی دنبال کنید و یا پیام رسان سروش: @bazieirani