سروش ما را در آپارات دنبال کنید

  • بازی نیروی واکنش سنگین، برای چند روز رایگان شد!

    بازی نیروی واکنش سنگین، برای چند روز رایگان شد!

    تا 31 فروردین فرصت دارید تا این بازی مستقل را بصورت رایگان دانلود کنید. ادامه مطلب
  • تیزر بازی نجات سردار

    تیزر بازی نجات سردار

    تیزر بازی "نجات سردار"حاج احمد متوسلیان، بعد از گذشت ماه ها از خبر ساخت بازی، بلاخره منتشر شد. ادامه مطلب
  • مجله بازی ایرانی منتشر شد

    مجله بازی ایرانی منتشر شد

    شماره اول مجله الکترونیکی بازی ایرانی منتشر شد*پرونده بازی: سفیر عشق*معرفی بازی گویان*معرفی بازی ساجرن*نگاهی به بازی سردار*معرفی بازی تیم بتل اکشن گیمز ادامه مطلب
  • 1
  • 2
  • 3

به نویسنده نیازمندیم

نوشته شده توسط مدیریت گیمی on .

0

اگر در پیام رسان سروش فعالیت میکنید خوشحال میشویم به ما کمک کنید تا در پیام رسان سروش بتوانیم کانال بازی های PC ایرانی را پیاده کنیم.

و اگر مایل هستید نویسنده ما باشید خوشحال میشویم در کنار هم این سایت را بالا نگه داریم. نقد و بررسی، معرفی و ... 

اما کما خودمان حقوقی نیست که تقدیم کنیم!

با تشکر مدیریت گیمی

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

برگزیدگان صنعت گیم ایران معرفی شدند/ صدرنشینی «شتاب در شهر۲»

نوشته شده توسط مدیریت گیمی on .

1
+1
گزارش جشن بازی‌های رایانه‌ای تهران؛

برگزیدگان صنعت گیم ایران معرفی شدند/ صدرنشینی «شتاب در شهر۲»

شتاب در شهر
شناسهٔ خبر: 3929748 - 
ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران با معرفی برترین‌ صنعت بازی‌های رایانه‌ای در سال ۹۵ به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، امشب ۲۱ اسفندماه در برج میلاد تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد.

در آغاز این برنامه و پس از اجرای موسیقی متن بازی‌های رایانه‌ای برتر ایرانی و خارجی دبیر جشنواره به ایراد سخنانی پرداخت. متین ایزدی، که برای دومین‌بار به عنوان دبیر جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران انتخاب شده بود، با اشاره‌ به رکوردشکنی تعداد آثار ارسالی به ششمین دوره جشنواره گفت: امسال ۲۰۶ اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شد که این تعداد چشم‌گیر، راوی دو مسئله‌ مهم هستند؛ اول آنکه بازی‌سازان، صاحبان اصلی این جشن و جشنواره، به این رخداد بزرگ اعتماد کامل دارند و آن را از آن خود می‌دانند. دیگر آنکه با این حجم تولید فاخر داخلی، ما با یکدیگر، پیام مهمی را مخابره می‌کنیم، و می‌گوییم که بازی جدی است!

ایزدی در ادامه صحبت‌هایش از ملی شدن جشنواره صحبت کرد و گفت: امسال سعی کردیم جشنواره را در سطح ملی برگزار کنیم، که این مهم با کمک نمایندگان محترم مراکز استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شد. همین‌جا از نمایندگان فهیم این جریان ملی و بزرگ تشکر می‌کنیم که دست یاری ما را به گرمی فشردند و صدای جشنواره و صنعت بازی‌مان را به دورترین گوش‌های این سرزمین رساندند.

دبیر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران با تشکر از حامیان جشنواره و رسانه‌ها گفت: امسال به شکل خارق‌العاده‌ای با اتکا به بازوی قدرتمند حامیان رسانه‌ای، صدای بازی و بازی‌سازی ایرانی به گوش همگان رسیده و نتیجه‌ این ارتباط موثر چیزی جز شکوفایی صنعت‌مان نخواهد بود.

متین ایزدی در ادامه روند داوری را تشریح کرد و گفت: امسال هم سعی کردیم در داوری فرآیندی بسیار شفاف و عادلانه داشته باشیم که بازی‌های برنده از تجمیع امتیازات ۱۳ داور متخصص داخلی و ۱۶ داور متخصص بین‌المللی، معرفی شوند. همچون سال گذشته، با توافقی رسمی و دوستانه، نماینده‌ کارگروه بازی‌های رایانه‌ای در نظام صنفی، به‌عنوان ناظر در جلسات داوری حضور پیدا کردند و فرآیند داوری‌مان همچون سال گذشته شفاف و بدون هیچ شائبه‌ای بود.

وی به جایزه ویژه فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: امسال در هیات داوران نگاه ویژه‌ای به «بهترین بازی با محتوای فرهنگی» داشتیم و با تجمیع نظر متخصصان صنعت، بازی‌ای را شایسته‌ این عنوان دانستیم که بهترین کارکرد را در ارتقای فرهنگ عمومی ایران اسلامی‌مان داشته باشد.

در ادامه این مراسم برترین‌های صنعت گیم ایران در سال ۹۵ معرفی شدند که در میان آن‌ها «شتاب در شهر ۲» که یکی از عناوین بزرگ امسال به شمار می‌رود، در تجمیع نظر داوران به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شد.

در ادامه لیست نامزدها و برندگان ششمین جشنواره‌ی بازی‌های رایانه‌ای تهران به شرح زیر اعلام می‌گردد.

بهترین بازی سال

برنده:  شتاب در شهر ۲ (غزال) - (آروین تک)

سایر نامزدها: پرسیتی- (توسعه ابزارهای داده ابریشم)، انگاره-  (مهدی بهرامی)، پسرخوانده-  (پردیس سرگرمی پاییزان)، پرواز  روح - (تیم بازی سازی گیلاس)، زاراوان-  (پارسنیپ)

بهترین بازی ژانر اکشن

برنده: کیوبنگ (غزال) - بهکاوان نوآور آرنا

سایر نامزدها: عملیات شناسایی: رخنه، جوخه آتش، دلاور، صاعقه

بهترین بازی ژانر اکشن ماجرایی

برنده: حماسه پادشاهان (دیپلم) - موسسه فرهنگی و هنری ویژن فن افزار ویرا

بهترین بازی ژانر استراتژی مدیریتی

برنده:   زاراوان (غزال) - پارسنیپ

سایر نامزدها:  پسرخوانده، پرسیتی

بهترین بازی ژانر ماجرایی

برنده: شیطان در پایتخت (غزال) - رسانا شکوه کویر

سایر نامزدها: چهره شیطانی،   بال‌های تاریک،   ۴۱۱۴۸: اپیزود ۴

بهترین بازی سکوبازی

برنده: خاله قزی دونده (آنو گیم استدیو) / روبوهالو (احسان طاهری) (مشترکاً دیپلم)

بهترین بازی ژانر ورزشی

برنده: شتاب در شهر ۲ (غزال) - آروین تک

سایر نامزدها:  دنده دو، صفر تا صد: دنده آخر، شدو ریسر

بهترین بازی ژانر ساده

برنده: پرواز روح (تیم بازی سازی گیلاس) / انگاره (مهدی بهرامی) (دو غزال مشترک)

سایر نامزدها: بدو دهقان بدو، به دور مریخ، فرا گوسفند، لایو تی‌وی تایکون

بهترین دستاورد فنی

غزال:  شتاب در شهر ۲ (غزال) - آروین تک / مدیر فنی: حسین احمدی

لوح:  زاراوان (احسان قنادپور) / پرسیتی  (منصور جوادی) (مشترکاً دیپلم)

سایر نامزدها: پسرخوانده (سیاوش جعفرزاده)، سلحشوران (مهدی همدرسی)

بهترین دستاورد هنری دوبعدی 

غزال:  جوخه آتش (غزال) : سعید غنی زاده - مینا مانی

لوح:  بدو دهقان بدو (دیپلم) : مونا عبداله شاهی

سایر نامزدها: فرا گوسفند (بهزاد انجم روز)، هی تاکسی (مژگان میرزایی)، استیم‌کارت (احسان طاهری)

بهترین دستاورد هنری سه‌بعدی

غزال: زاراوان (غزال) : حامد کمالی

لوح: شیطان در پایتخت (دیپلم) : داوود دیبا

نامزدها: پرسیتی (رامین بیگی) - بردیا (اکرم السادات خلقی) - کیوبنگ (اردلان ایزدیان)

بهترین دستاورد طراحی بازی

غزال: انگاره (غزال) - مهدی بهرامی

لوح:  نبرد هور(حمید افسری، محمد مهدی شقایقی) / پرواز روح: (حسن متقی گلشن) مشترکاً دیپلم

سایر نامزدها:  فرش (مهدی بهرامی) - راه‌ها (منصور توحیدی) - چهره شیطانی (پیام عربزاده)

بهترین دستاورد داستان بازی

غزال: شیطان در پایتخت (غزال) : نویسندگان: عماد رحمانی و امیررضا عابدینی

لوح: ۴۱۱۴۸: اپیزود ۴ (دیپلم) : مهدی فنائی

بهترین دستاورد صداسازی  (افکت صوتی)

غزال: پرسیتی (غزال) : رضا اطمینان

لوح: جوخه آتش (دیپلم) : هیراد کریمی

سایر نامزدها:  کیوبنگ (بهروز پرهام) - روبو هالو (عمران طاهری) - قلعه ملعه (سجاد باقری)

بهترین دستاورد موسیقی بازی

غزال: شهرزاد (غزال) : محمدرضا اصغری

لوح: شدو ریسر (دیپلم) : علی پور نگهبان

سایر نامزدها: پرسیتی (رضا اطمینان) - چهره شیطانی (هومن بهرامی) – زاراوان (امید فتحی) - بدو دهقان بدو (مهرداد نبئی)

دستاورد بهترین صداگذاری و دوبله {در جلسه نهایی داوری اضافه شده است}

برگزیده: شیطان در پایتخت (دیپلم) : پویا صفا

بهترین بازی با محتوای فرهنگی

غزال: انگاره (غزال) - مهدی بهرامی

نامزدها: فرش (مهدی بهرامی) – نبرد هور(حمید افسری) – صاعقه (حمید جندقی)

 بهترین بازینامه (متن)

غزال: ساختمان (غزال) - نویسنده: ماکان علیخانی

لوح: رخداد سیارۀ شَمسُ الهَمایَند (دیپلم) - نویسنده: جواد سلطانی

سایر نامزدها: کباب غاز (حسام مشفق)

بهترین بازی مردمی

برگزیده: کوئیز آف کینگز (Quiz of Kings)

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

علاقه مند به حضور در مراسم اختتامیه جشنواره بازیهای رایانه ای تهران هستید؟

نوشته شده توسط مدیریت گیمی on .

0

ثبت‌نام حضور در اختتامیه

با ارائه این بلیت می‌توانید مهمان بزرگ‌ترین جشن بازی‌ها و بازی‌سازان ایرانی باشید. خواهشمندیم به‌دلیل محدودیت فضا، در صورتی که نسبت به تشریف‌فرمایی خود مطمئن هستید بلیت را تهیه کنید.
برای تهیه بلیط که در تعداد محدود ارائه میگردد و همچنین برای ورود به جشنواره لازم است از طریق لینک زیر اقدام کنید
در حال حاضر این بلیط رایگان است و مهلت تهیه بلیط، 19 اسفندماه می باشد.
جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، همانند سال‌های اخیر به دنبال گرد هم آوردن جامعه بازی‌سازان است و می‌خواهد با پوشیدن جامه‌ای تازه‌ و پافشاری بر نقاط قوت، شرایط مناسبی برای برگزاری این رویداد مهم ایجاد کند. برنامه‌ریزی برای ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به گونه‌ای رقم خورده تا تمامی توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای در فضایی رقابتی و سالم گرد هم آیند و برای قرار گرفتن در جایگاه نخست، آثار ارزشمند خود را آماده سازند.جشنواره ششم قرار است بزرگتر و با شکوه‌تر از سال‌های گذشته دنبال شود؛ اما تمامی تجربه‌های سال‌های گذشته موجب شده تا ما بتوانیم با نقص‌ها و نقاط قوت خود بیشتر آشنا شویم و با درس گرفتن از هر یک پر قدرت جشنواره ششم را به پایان برسانیم.

نخستین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در بیست و هفتم بهمن ماه سال ۱۳۹۰ توسط بنیاد ملی بازی‌ها رایانه‌ای در کنار نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد. استقبال خوبی نیز از اولین جشنواره به عمل آمد و ۹۴ بازی‌ رایانه‌ای برای شرکت در مسابقه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. پس از به پایان رسیدن نخستین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، دو دوره بعدی نیز تقریبا با روندی مشابه در کنار نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای برگزار شدند و سال به سال از استقبال بیشتری از سوی مردم و توسعه‌دهندگان بهره‌مند شدند. با این حال جشنواره چهارم متفاوت‌تر از هر دوره کار خود را آغاز کرد؛ برای اولین بار جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران مستقل از نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای برگزار و مراسم اختتامیه نیز از تالار وحدت به برج میلاد تهران منتقل شد.

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

از بازی ایرانی مدافعان رونمایی شد+فیلم رونمایی

نوشته شده توسط مدیریت گیمی on .

0

مراسم بزرگداشت روز دانشجو بعد از ظهر دیروز با حضور دکتر محمد دادگان معاون ورزش، دکتر محمد تقی طباطبایی مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر، دکتر حبیب‌الله اسماعیلی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی، دکتر نصیرزاده مسئول بسیج کارکنان، دکتر پروین داداندیش رئیس واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی در دانشکده فنی مهندسی این واحد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم از اولین بازی مدافعان حرم که از سوی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب طراحی شده بود رونمایی شد. شخصیت اصلی این بازی کیانوش رستمی و نفر دوم امیر نوری بازیگر سینما و تلویزیون و سوم شهید سید مصطفی موسوی است که در حین بازی شهید می‌شود. این بازی از سوی مادر شهید موسوی و با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.

توسعه شرکت های دانش بنیان فرهنگی از برنامه های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی است

در ادامه حبیب‌الله اسماعیلی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ساختن بازی‌های رایانه‌ای از منظر فرهنگی به تعمیق مناسبات فرهنگی و ارتباطات فرهنگی و مذهبی کمک می‌کند.

اسماعیلی افزود:‌ دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس برنامه راهبردی خود در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی و اجتماعی با عنایت و درایت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه اقدامات زیادی را انجام داده است و در حال توسعه این شرکت ها است که واحد تهران غرب هم در این زمینه پیشتاز بوده است.

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم از ذخایر فرهنگی و بومی خود منابع را به زبان امروز برگردانیم، چیزی که نسل ما به آن نیاز دارد، از گسست فرهنگی پیشگیری کرده‌ایم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: ‌امروزه روش‌های سنتی شاید زیاد تاثیرگذار نباشد اما همین فعالیت‌ها وقتی وارد حوزه هنر و انیمیشن می‌شود تاثیرش چند برابر می‌شود اینکه اولین کار به اسم مدافعان حرم هم پیوند خورده است به تداوم خون شهدا کمک می‌کند.

...

منبع

 

 

در ادامه میتوانید فیلم گزارش مراسم رونمایی بازی را دانلود بفرمایید.

ارسال ديدگاه (3 ديدگاه)

جشنواره TGC فرصت بزرگ همکاری بازی‌سازان با ناشران بین‌المللی است

نوشته شده توسط مدیریت گیمی on .

0
یک فعال بازی‌سازی عنوان کرد؛

جشنواره TGC فرصت بزرگ همکاری بازی‌سازان با ناشران بین‌المللی است

 
 
مدیرعامل شرکت بازی‌سازی پردیس هنر راسپینا با مثبت ارزیابی کردن برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تی‌جی‌سی گفت: موفقیت این رویداد به همراهی و همکاری بازی‌سازان وابستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این بازی‌ساز برجسته کشورمان افزود: در صورتی که TGC مطابق انتظارات بازی‌سازان و برگزارکنندگان این رویداد پیش برود، فرصت بزرگی برای همکاری بازی‌سازان ایران با فعالان بین‌المللی این صنعت پدید می‌آید. چرا که این ذهنیت در میان ناشران خارجی وجود دارد که ایران برای سرمایه‌گذاری امن نیست و مذاکرات ما با آن‌ها هم در تغییر این ذهنیت اثر زیادی نگذاشته است.

وی افزود: اما TGC این فرصت را پدید آورده که فعالان بین‌المللی از نزدیک ایران را مشاهده کرده و به امنیت کشورمان پی ببرند.

سازنده بازی رایانه‌ای ارتش‌های فرازمینی که در بازار بین‌المللی نیز منتشر شده ادامه داد: پیامد مثبت دیگر نمایشگاه، همکاری بازی‌سازان ایرانی با ناشران خارجی خواهد بود. به هر حال امکان حضور در نمایشگاه‌های خارجی برای همه بازی‌سازان داخلی فراهم نیست و نمایشگاه TGC می‌تواند این خلا را جبران کند.

این بازی‌ساز کشورمان با بیان این که TGC می‌تواند به مهم‌ترین رویداد بازی‌سازی در خاورمیانه بدل شود گفت: در منطقه دو رویداد بازی‌سازی دیگر برگزار می‌شود. یکی نمایشگاه GIST ترکیه است که دوره نخست آن بسیار ضعیف بود. دیگری هم نمایشگاه گیم دوبی است که به دلیل اصرار به برگزاری هم‌زمان این رویداد با نمایشگاه گیم کانکشن در فرانسه، استقبال چندانی از آن صورت نمی‌گیرد. به همین دلیل در صورت برگزاری موفق رویداد TGC این نمایشگاه می‌تواند به مهم‌ترین رویداد تجاری خاورمیانه در حوزه بازی‌های رایانه‌ای بدل شود.

اسرافیلیان تاکید کرد: پیش از این نیز بازی‌سازان ایرانی در پروژه‌های مختلف نشان داده‌اند که توان همکاری با ناشران بین‌المللی را دارند. هرچند اکنون برای آغاز پروژه جدید تا نمایشگاه فرصت نیست اما می‌توان پروژه‌های در دست اجرا را به خوبی معرفی کرد.

وی با انتقاد از کسانی که معتقدند TGC نباید توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شود گفت: پرداختن به این مسایل حاشیه‌ای، فرصت بزرگ TGC را از بین می‌برد. موفقیت TGC در این دوره و سال‌های آینده وابسته به همراهی و حضور بازی‌سازان کشورمان دارد و باید با تمام قدرت در این رویداد شرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت بازی‌سازی پردیس هنر راسپینا اظهار امیدواری کرد ناشران درجه یک خارجی به رویداد TGC بیایند.

براساس این گزارش، نخستین دوره این نمایشگاه، ۹ و ۱۰ اردیبهشت ماه سال آینده توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با همکاری گیم کانکشن فرانسه، در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود. در این رویداد فعالان بازی‌های رایانه‌ای از نقاط مختف دنیا به ایران آمده و ضمن آشنایی با توانمندی‌های بازی‌سازان ایرانی، راه‌های همکاری دوجانبه را بررسی خواهند کرد.

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

بازی ایرانی

اخبار بازیهای جدید ایرانی را در سایت گیمی دنبال کنید و یا پیام رسان سروش: @bazieirani