سروش ما را در آپارات دنبال کنید

  • 1
  • 2

صفحه اختصاصی بازی سفیر عشق در گیمی

نوشته شده توسط مدیریت گیمی در .

0

صفحه بازی سفیر عشق در سایت گیمی راه اندازی شد. آخرین اطلاعات و اخبار بازی زیبای سفیر عشق را میتوانید با کلیک روی: این صفحه پیگیری نمایید.

 

خودتان را برای یک بازی عالی به نام

بازی ایرانی سفیر عشق

آماده کنید...

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

مهم/ثبت‌نام سامانه همگرا، ساختار حمایتی جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای آغاز شد

نوشته شده توسط مدیریت گیمی در .

0

در سال حمایت از تولید ملی؛

ثبت‌نام سامانه همگرا، ساختار حمایتی جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای آغاز شد

در راستای حمایت از صنعت بازی و فعالان عرصه تولید در کشور، همچنین جهت پیاده‌سازی نظامی ساختارمند، شفاف و شایسته‌سالار که منتج به همگرایی تمامی حمایت‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از صنعت بازی باشد و با چشم‌اندار رشد، اعتلاء و ارتقاء تیم‌ها و شرکت‌های بازسازی، ساختار حمایتی «همگرا» پس از طی شدن چند سال فرآیندهای فکری و نیازسنجی و با هدف مشخص «حمایت همسو با نیازهای بازی‌سازان» متولد شد و از امروز 28 مردادماه رسما کار خود را آغاز می‌کند.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از بدو تاسیس برنامه‌های متنوعی برای حمایت از توسعه شرکت‌ها و صنعت بازی‌های ویدیویی طراحی و اجرا کرده است.

جهت منسجم‌سازی این حمایت‌ها، واحد حمایت از بازی‌های ویدئویی در این بنیاد با ساختاری جدید از سال 96 شکل گرفته است و تحت واحدی با عنوان ساختار حمایتی همگرا تعریف شده است.

بنابراین همگرا، مجموعه‌ای متمرکز از شاخص‌ها و روش‌هایی است که منتج به ارایه حمایت‎های مشخص به تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای می‌شود. هدف اصلی همگرا شفاف و هدف‌مندکردن حمایت‌های تعالی بخش است.

حمایت‌های همگرا به تیم‌های فعال (حتی با یک نفر عضو) و شرکت‌های بازی‌سازی تعلق می‌گیرد که در چهارسال گذشته حداقل دو بازی (یا یک بازی و یک نمونه اولیه از بازی) تولید کرده باشند. بازی‌سازان می‌توانند در پورتال همگرا ثبت نام ‌کنند و پس از ارزیابی بر اساس شاخص‌های مختلف و دریافت رتبه بر مبنای این شاخص‌ها حمایت دریافت کنند.

این شاخص‌ها در چهار حوزه توانمندی تیم/شرکت (30% کل امتیاز)، کیفیت و اثرگذاری بازی (49% کل امتیاز)، مولفه‌های فرهنگی بازی (10% کل امتیاز) و مولفه‌های تاثیرگذاری شرکت/تیم در صنعت بازی (همکاری با همگرا) (11% کل امتیاز) دسته‌بندی می‌شوند.

نهایتا پس از ارزیابی و رتبه‌بندی، بسته‌های حمایتی متنوع در اختیار تیم‌ها و شرکت‌ها قرار می‌گیرد که می‌توانند از میان این بسته‌ها حمایت‌های مورد نیاز خود را انتخاب کنند. بخش قابل‌توجهی از حمایت‌های همگرا بدون بازپرداخت هستند.

این حمایت‌ها شامل تجهیزات، امکانات و محل استقرار، پشتیبانی و آزمون در تولید و نشر بازی، جذب تسهیلات مالی و سرمایه‌گذاری، مشاوره تخصصی و توسعه ساختاری، تبلیغات، بازاریابی و توسعه بازار، آموزش و تسریع فرآیند رشد شرکت هستند.

ساختار حمایتی همگرا از امروز 28 مرداد کار خود را آغاز کرده و تیم‌ها و شرکت‌های متقاضی از امروز تا 17 شهریور فرصت دارند تا در پورتال همگرا ثبت‌نام کنند. پس از پایان مهلت ثبت‌نام، حداقل 45 روز فرآیند ارزیابی طی خواهد شد و بعد از آن رتبه‌ها اعلام شده و انتخاب و تخصیص حمایت‌ها آغاز می‌شود. بدیهی است بازی‌سازانی که در اولین سال حمایتی همگرا ثبت‌نام نکنند، با توجه به محدود بودن زمان ثبت‌نام باید تا شروع سال حمایتی آتی و باز شدن فرآیند ثبت‌نام سال آینده منتظر بمانند.

بازی‌سازان برای ثبت‌نام و اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به سایت http://hamgara.org مراجعه کنند.

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

اسامی برگزیدگان هفتمین جشنواره بازیهای رایانه ای تهران 96

نوشته شده توسط مدیریت گیمی در .

0

برترین بازی‌های رایانه‌ای سال ۱۳۹۶ معرفی شدند

غزال زرین بهترین بازی در ژانر اکشن: خروس جنگی: تاج و تخت

غزال زرین بهترین بازی در ژانر ماجرایی: بال‌های تاریک 2

غزال زرین بهترین بازی در ژانر استراتژی و مدیریتی: مزرعه بهاری

غزال زرین بهترین بازی در ژانر سکوبازی: Unsight

دیپلم افتخار بهترین بازی در ژانر ساده: پاپالند: فرار کله‌ها

غزال زرین بهترین بازی در ژانر ساده: امیرو ماهی بگیر

دیپلم افتخار بهترین بازی در ژانر ورزشی: جی‌تی: کلوپ سرعت

دیپلم افتخار بهترین بازی در ژانر اکشن ماجرایی: ایران 57

غزال زرین بهترین بازی سال از نگاه مردم: منچرز

 

 

 

 

منبع: سایت جشنواره

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

هیولا رونمایی شد

نوشته شده توسط مدیریت گیمی در .

-1
1

هیولا متولد شد

هیولا

 

فن‌افزار تولیدکننده با سابقه بازی‌هایی همچون گرشاسپ و شمشیر تاریکی از اولین فروشگاه آنلاین بازی‌های رایانه‌ای ایرانی و خارجی به نام هیولا رونمایی کرد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، در این نشست که طی آن رسانه‌ها، بازی‌سازان و فعالان شبکه‌های اجتماعی حضور داشتند، رقابتی دوستانه بر حسب بازی‌های قانونی داخلی و خارجی طراحی شده بود که در اختتامیه مراسم، این جمع بیشتر با ارزش‌ها و اهداف هیولا آشنا شدند.

امیرحسین فصیحی مدیرعامل فن‌افزار و مربی تیم «هیولا» با اشاره به اینکه تولد این فروشگاه در حقیقت الهام گرفته از نیاز خود این تیم بازی‌ساز به زیرساختی برای عرضه بازی‌ها به‌صورت دیجیتالی است، گفت: فن‌افزار بیش از یازده سال است که بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی برای رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند و شناخت ما از این بازار نشان می‌دهد که برخلاف تفکر عمومی درباره کم‌رنگ شدن بازار بازی‌های رایانه‌ای، همچنان این گرایش در میان بازیکنان حرفه‌ای بسیار محبوب و مقتدر است. پاشنه آشیل بازی‌های رایانه‌ای در این بازار نبودن کانال توزیع قانونی، شفاف و کارآمد برای تیم‌های تولیدکننده داخلی و خارجی است و ما هم در هیولا به دنبال رفع همین نیاز بازار، توسعه‌دهندگان و ناشرین هستیم.

در حال حاضر بیش از ۲۰ عنوان بازی ایرانی و ۳ بازی خارجی روی این بستر عرضه آنلاین برای دانلود موجود است.

یاسر ژیان، کارگردان فنی هیولا، هم با اشاره به اینکه باید این پلتفرم آنلاین را بیش از یک فروشگاه صرف برای کاربران و توسعه‌دهندگان دانست، گفت: در حال حاضر پشتیبانی فنی، خدمات پس از فروش، به‌روز رسانی و اطلاع‌رسانی ‌بخشی از خدمات ما به کاربران است و ویژگی‌هایی مانند رتبه‌بندی و امکان بازی آنلاین و تعامل با دوستان هم در زمره قابلیت‌هایی است که اضافه خواهند شد. پس خرید یک بازی از فروشگاه به این معنا نیست که ارتباط ما با مشتریمان به اتمام رسیده است. در مورد تیم‌های بازی‌ساز ایرانی هم بازخوردگیری، معرفی به کاربران و رسانه‌ها، مشاوره در نحوه تولید و بازاریابی و انتقال تجارب و استفاده از کیت نرم‌افزاری یا SDK هیولا اقداماتی هستند که ما برای تقویت تیم‌های ایرانی انجام می‌دهیم.

تیم هیولا در عین حال از اقدامات این مجموعه برای ارایه قانونی، با کیفیت و بومی‌سازی شده بازی‌های جهانی خبر داد و کسرا تهرانی، مدیر توسعه تجاری هیولا، از بازی «این جنگ من» محصول تحسین‌شده و پر فروش استودیوی لهستانی 11Bit رونمایی کرد که اولین بازی جهانی ترجمه و بومی‌شده با رعایت حق مولف به شمار می‌آید که رسما عرضه شده است.

وی با اشاره به اینکه در ترجمه این بازی با بیش از ۴ میلیون نسخه فروش در جهان فراتر از ۸۸ هزار کلمه ترجمه و بازگردانی شده است گفت: بازی «این جنگ من» به خوبی به عنوان یک اثر با کیفیت، متفاوت و تحسین‌شده جهانی رویکرد ما در عرضه قانونی بازی‌های فاخر خارجی و توسعه بازی‌سازی ایران در یک بستر رقابتی را نمایان می‌کند.

در انتهای مراسم هم امین امیرشریفی، مدیرعامل کافه‌بازار، به عنوان یک شرکت دوست و همراه با مجموعه فن‌افزار گفت: تجربه موفق کافه‌بازار با تیم‌های تولیدکننده اپلیکیشن‌ و بازی‌های موبایل نشان داده است که ساخت زیرساخت‌هایی از این دست در هر زمینه‌ای می‌تواند منجر به توسعه کارآفرینی، مهاجرت معکوس و اعتلای صنعت در آن بازار شود. کافه‌بازار در حال حاضر این جریان را با هزاران برنامه‌نویس ایرانی صاحب استعداد در حیطه موبایل انجام می‌دهد و هیولا هم خواهد توانست مشابه آن را برای بازار هیجان‌انگیز بازی‌سازان‌رایانه ای ایران فراهم کند.

انتهای پیام

ایسنا

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

بازی ایرانی

اخبار بازیهای جدید ایرانی را در سایت گیمی دنبال کنید و یا پیام رسان سروش: @bazieirani