سروش ما را در آپارات دنبال کنید

  • ویدئوی جدید از بازی سفیر عشق
  • 1

آخرین مطالب

مصاحبه احتمالی پیش رو پیرامون جنون سیاه

نوشته شده توسط مدیریت گیمی در .

4
+4

مصاحبه / جنون سیاه

خردادماه 95

درمورد بازی جنون سیاه کاربران عزیز گیمی لطفا سوالات خودتون رو مطرح کنید تا از سازندگان بازی جویا شویم

 

 

 

 صفحه بازی جنون سیاه در گیمی :

بازی ایرانی جنون سیاه

ارسال ديدگاه (10 ديدگاه)

باید ابتدا نیاز مخاطب را در تولید بازی‌های رایانه‌ای شناسایی کرد

نوشته شده توسط مدیریت گیمی در .

0

یک تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌وگو با تسنیم:

باید ابتدا نیاز مخاطب را در تولید بازی‌های رایانه‌ای شناسایی کرد

خبرگزاری تسنیم: یک تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای، گفت: در تولید بازی‌های رایانه‌ای ابتدا باید نیاز مخاطب را شناسایی کرد


حمید افسری در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری تسنیم، در خصوص مشکلات بازی‌سازی رایانه‌ای در کشور، اظهار کرد: من مطمئن هستم یکی از کوچکترین مشکلات در این حوزه مسائل مالی است.

وی ادامه داد: یکی از راحت‌ترین حوزه‌ها در دوران تحریم و پس از آن برای عرضه محصولات، فضای بازی‌های رایانه‌ای است؛ بزرگترین مشکل ما مسائل راهبردی است یعنی تولیدکنندگان نمی‌دانند چه محصولی را برای چه مخاطبی تولید کنند, اگر بخواهیم نگاه کسب وکارانه به تولید بازی داشته باشیم راهبرد آن تولید بازی مناسب، پسند مخاطب، بازگشت سرمایه و نوع نگاه مخاطب است که اگر تبدیل به یک سند شود بسیاری از مشکلات بازی‌سازان حل می‌شود.

تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای همچنین گفت: در بسیاری از موارد حتی بودجه‌های چندصد میلیونی برای یک بازی هزینه می‌شود در صورتی که مخاطب  لازم را ندارد اگر می‌خواهیم وارد این فضا شویم باید آمادگی ریسک داشته باشیم، دوستان ما می‌توانند با مشاوره به مراکز مربوطه تولیدی که بر نیاز مخاطب تحقیق می‌کنند به تولید موثرتر برسند.

وی افزود: ما اصرار داریم که بگوییم می‌شود در ضمن تولید بازی فاخر ایرانی درآمدزایی نیز در این حوزه داشته باشیم، صنعت بازی‌سازی مثل تولید ماشین است که می‌توانیم از ابتدا به سودآوری آن امیدوار باشیم.

افسری در پایان گفت: در حال حاضر بازی‌های موبایلی نیاز به حامل‌های سخت‌افزاری ندارند قیمت‌های بازی‌های ایرانی در رقابت با موسسات خارجی است که سعی می‌شود حتی ارزان‌تر از بازی‌های خارجی باشد اگر کودکان و نوجوانان ما به دنبال بازی‌ خارجی می‌روند باید خود را سرزنش کنیم که بازی فاخر ایرانی نبوده و فرزندان ما به دنبال نمونه خارجی رفته‌اند.

انتهای پیام/

 

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

ایران در گیمزکام 2015

نوشته شده توسط مدیریت گیمی در .

0

ایران هم مشابه گذشته در نمایشگاه گیمز کام امسال (2015) شرکت کرده است.

معمولا چند نفر بنمایندگی از ایران در میز محصولات ایران مینشینند و با بازدیدکننده ها به گفت و گو میپردازند.

البته مطمئنا این همه اش نیست و آن چند نفر مسئولیت های دیگری هم دارند. برای مثال اینکه بازی های داخلی برده شده به نمایشگاه را به ناشرین خارجی معرفی کنند

 

اما بیاید نگاهی به اخبار حضور ایران در نمایشگاه گیمزکام 2015 داشته باشیم:

در گفتگو با مهر تشریح شد؛

اهداف ایران از حضور در «گیمزکام» آلمان/ اولویت تربیت بازی‌ساز است

نمایشگاه گیمزکام آلمان
به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه گیمز کام از ۱۲ مرداد کار خود را با کنفرانس علمی آغاز کرد و بخش‌های تجاری و معرفی بازی‌های ویدئویی امروز ۱۴ مرداد در شهر کلن آلمان افتتاح شد و ایران به عنوان تنها نماینده خاورمیانه در این نمایشگاه حضور دارد تا آخرین دستاوردهای صنعت بازی‌های رایانه ای کشور را به معرفی کند.

حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد در حوزه‌های حمایت، آموزش و جریان‌سازی گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای ارتباط با ناشران، استادان برتر جهان و نیز ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه بازی‌های ویدئویی در این نمایشگاه شرکت کرده و طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار است با تعدادی از ناشران بازی‌های رایانه‌ای و نیز مسئولین برخی نهادهای کشورهای دیگر جهت ایجاد روابط و گسترش همکاری‌ها جلساتی برگزار شود.

شایان ذکر کشورهایی چون ایتالیا، چین، آرژانتین، کانادا، مکزیک، انگلیس و کشورهای دیگر فعال در زمینه بازی‌های رایانه‌ای در این نمایشگاه شرکت دارند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ضمن تشریح اهداف ایران از شرکت در نمایشگاه گیمزکام آلمان گفت: آموزش اولویت نخست ما است.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی باز‌ی‌ با عنوان «گیمزکام» از چهارشنبه ۱۴ مردادماه در آلمان آغاز به کار کرده‌است و ایران به‌عنوان تنها نماینده خاورمیانه در این نمایشگاه حضور دارد.

حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به این‌ که بنیاد با حضور در این نمایشگاه، چهار موضوع را بررسی می‌کند، گفت: امسال ما دنبال چهار حوزه  مشخص هستیم. حوزه اول آموزش است. ما یک جلسه مشترک با دانشگاه کلن داریم. چون کلن، محل رفت و آمد بسیاری از بازی‌سازان مطرح دنیاست. می‌کوشیم تا با مونیخ و برلین هم، یک سری جلسات مشترک داشته باشیم و افراد نخبه را بورس کنیم تا به آلمان بروند و دوره ببینند.

آموزش اولویت نخست ما است

به گفته مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، آموزش اولویت نخست است و انستیتو ملی بازی‌سازی ایران با همین هدف شکل گرفته و عملکرد آن، به‌گونه‌ای بوده که دانشگاه کلن قبول کند با ما وارد مذاکره بشود.

وی ادامه داد: حوزه دوم بحث نمایشگاه و جشنواره است. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برآن است تا با حضور در نمایشگاه گیمزکام آلمان به بین‌المللی شدن نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در ایران کمک کند. همچنین بنیاد می‌کوشد تا کشورهای مسلمان با جشنواره گیم در ایران آشنا شوند و محصولات خود را برای داوری به جشنواره‌ای بفرستند که در خاورمیانه از اهمیت بسیار برخوردار است.

حسن کریمی قدوسی

کریمی قدوسی، شناسایی بازار گیم را یکی دیگر از اهداف حضور در نمایشگاه گیمزکام آلمان دانست و افزود: ما در حال شناسایی بازار هستیم. شرکت‌های مختلف، علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند و هدف اول ما این است که بگوییم گیم در ایران، پدر و مادر دارد و این‌طور نیست که بیایید و سرمایه‌گذاری کنید و هیچ نهادی هم به عنوان متولی و سیاست‌گذار وجود نداشته باشد.

سرمایه‌گذاری‌های خارجی باید به نفع بازار و تولید داخل باشد

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تأکید کرد: این سرمایه‌گذاری باید به نفع بازار و تولید داخلی باشد. نباید به گونه‌ای عمل کنیم که یک‌باره بازی‌های خارجی وارد نشوند و همین تولید داخلی نصف و نیمه‌ای هم که داریم از بین برود. بنابراین، هدف ضمن معرفی بازی‌ها، معرفی بنیاد هم هست.

وی در ادامه بیان کرد: ما از سرمایه‌گذاران خارجی استقبال می‌کنیم. چه اشکالی دارد بیایند شرکت بزنند در ایران از بازی‌سازهای داخلی  استفاده کنند و برای بازار داخلی بازی بسازند. ما تضمین می‌کنیم که بازی‌شان به فروش برسد. بازی‌سازهای ما در کنار کسانی که تجربه دارند آموزش می‌بینند.

بحث نظام رده‌بندی سنی، چهارمین محوری است که به گفته کریمی قدوسی در نمایشگاه آلمان به آن توجه می‌شود. به گفته مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قرار است اسفند امسال، سمیناری با حضور نطام‌های رده‌بندی سنی در ایران برگزار شود.

وی درپایان گفت: در یک کلام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای می‌کوشد تا در این نمایشگاه تنها به محصول توجه نکند بلکه باید در سطح بالاتری تعامل کند. وگرنه این که من به عنوان مدیرعامل بنیاد بروم با ناشر صحبت کنم که بازی مرا منتشر کند، محلی از اعراب ندارد چون ذی‌نفع نیستم و دغدغه برگشت سرمایه را ندارم.

 

گزارش شبکه خبر از نمایشگاه گیمزکام 2015 که به حضور ایران در این نمایشگاه می پردازد

منتها در این گزارش متاسفانه با اینکه کمی به فناوری واقعیت مجازی اشاره می شود اما نامی از فناوری عینک واقعیت مجازی آمیتیس که در اینجا معرفی کردیم، برده نشده درحالیکه ما تا حدودی به این فناوری دست پیدا کرد ایم

 

و در پایان گزارش کوتاه شبکه خبر رو از نمایشگاه و حضور نمایندگانمان در گیمز کام رو میتوانید دانلود کنید:

دانلود کنید

ارسال ديدگاه (1 ديدگاه)

مصاحبه با آقای جعفری از جنون سیاه

نوشته شده توسط مدیریت گیمی در .

0

سلام

اگر سوالی درمورد بازی جنون سیاه دارید، در بخش نظرات مطرح کنید تا از آقای هادی جعفری که سازنده بازی جنون سیاه هستند، بپرسیم

گفت و گوی ما ان شاء الله همین هفته آتی است

 

 

10 دقیقه نخست بازی جنون سیاه  :

(جدید|مردادماه 94) : ویدئوی 10 دقیقه اول گیم پلی بازی جنون سیاه! را دانلود کنید

ارسال ديدگاه (2 ديدگاه)

انتقاد سازنده ی سازنده بازی تراتئون از عملکرد بنیاد

نوشته شده توسط مدیریت گیمی در .

0
 
سازنده بازی تراتئون درحالی از بنیاد انتقاد می کند (که چبسا بجا هم هست) که ما هم به نوبه خود باید از این گروه سازنده خوب کشورمون بپرسیم که واقعا کیفیت بازی های داخلی آنطور که باید خوب هست؟
البته حدس زدن این موضوع سخت نیست که اگر این گروه از نظر حمایتی وضعیت بهتری داشتند، بازی های بسیار خوبی وارد بازار کشور می کردند.
ولی از طرف دیگر، حرف هایی که این بازیساز درمورد بیمه، مالیات، میزان هزینه ساخت یک بازی، حمایت های مشروط بنیاد، وضعیت بد نشر بازی در ایران... میزنند بجا بنظر می رسد. مشکلی که وجود دارد و نمیگذارد آنطور که باید ما صنعتی به نام بازی سازی در کشور داشته باشیم، با رعایت عدالت و تدبیر مناسب بنظر قابل حل است. مقایسه پولی که در یکسال بازی یک بازیکن فوتبال دریافت می کند با بودجه ساخت یک بازی در چند سال یک گروه بازیساز ناراحت کننده است. اما بنیاد اگر قصد خیر رساندن دارد پس اول باید از ایجاد مانع توسط خودش جلوگیری کند و ثانیا همزمان با حمایت های مالی ( و نه وام!) کارشناسان اقتصادی و فرهنگی و البته کارشناس روابط عمومی را در اختیار بازی سازان قرار بدهد تا هدر رفت سرمایه مالی در تولید یک بازی به حداقل  هایخودش برسد و همچنین تولید یک بازی در ایران ساده تر بشود. اینطوری ما به یک صنعت بازی سازی خوب نزدیک می شویم.
راستی، اگر بنیاد قرار باشد به روند بد خودش ادامه بدهد، نمیتوان چندان به فروش دیجیتالی بازی ها در حمایت از بازیساز های کوچک و بزرگ امید بست پس بنیاد باید بفکر کسب درآمد از راه های دیگه باشد و نه از جیب بازیساز و مردم. حتی صادرکردن بازی ها به کشورهای مستعد فروش، کسب تبلیغات و برگزاری مسابقات و فرهنگسازی تلویزیونی و در تمامی این موارد هم باید نیت خالصی و مدیریت تلاشگرانه ای از خودش نشان بدهد تا مشکلات دیگری مانع پیشرفت سریع بازی سازیِ با کیفیت در ایران نشود.
 

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

انتقاد از تمرکز بازی‌سازان در تهران/ فقر فضا و نیروی متخصص داریم

 
مدیر تولید بازی رایانه‌ای«تراتئون» گفت: ما با فقر فضا و نیروی متخصص و دانشگاهی در زمینه ساخت بازی‌های رایانه‌ای روبه‌رو هستیم و عملا بازی‌سازی به تهران معطوف شده و جایی برای تولید بازی وجود ندارد.

محمود سلطانی، بازی‌ساز رایانه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر به این‌که هیچ تیمی در ایران، بازی بزرگ نمی‌‌سازد اشاره و بیان کرد: هزینه ساخت هر بازی رایانه‌ای، ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است. کدام‌یک از بازی‌سازان می‌توانند این مبلغ را تامین کنند؟ به همین خاطر است که تیم‌های بازی‌سازی، سراغ اپلیکیشن رفته‌اند چون هم بازار موبایل و بازی‌های موبایلی داغ است هم ناامنی در بازار بازی‌های بزرگ و عدم اطمینان از برگشت سرمایه موجب چنین مساله‌ای شده است.

مدیر شرکت رسانا افزار شریف با اشاره به نقش بنیاد ملی بازی‌های یارانه‌ای در سامان‌دهی این شرایط گفت: من به‌عنوان تولیدکننده نمی‌توانم برای کار خود ناشر پیدا کنم. وقتی بنیاد، حامی یک کار است خودش به انتخاب ناشر می‌پردازد و می‌خواهد اعمال سلیقه کند و نقش حاکمیتی داشته باشد.

وی ادامه داد: این مساله باعث می‌شود تعداد ناشرانی که با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همکاری می‌کنند به حداقل برسد. از سوی دیگر بنیاد توقع دارد به اندازه تولیدکننده بازی سود ببرد. جالب‌تر این که از هر بازی، ۳۰ درصد سهم شرکت اپل است اما بنیاد انتظار دارد ۵۰ درصد سود ببرد.

ساخت بازی به تهران معطوف شده است

سلطانی فراهم آوردن فضایی برای تولید بازی را یکی از حمایت‌های جدی بنیاد ملی بازی‌های یارنه‌ای دانست و افزود: بسیاری از بازی‌سازان فضایی ندارند که بتوانند در آن به تولید بپردازند و عملا ساخت بازی به تهران معطوف شده است؛ چه اشکالی دارد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فضایی را در اختیار این افراد قرار دهد.

به گفته سازنده بازی «عصر پهلوانان»، حمایت مالی، حداقل و کم اهمیت‌ترین کمک بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به بازی‌سازان است. یکی از عمده‌ترین مسایل، معافیت مالیاتی است. مگر درآمد ما چقدر است که بخواهیم مالیات هم بپردازیم!؟

بیمه یکی دیگر ازحمایت‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از بازی‌سازان است. به گفته سلطانی، تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای، این توان مالی را ندارد که نیروهای انسانی خود را بیمه کند به همین خاطر کسی نمی‌تواند به طور ثابت در این کار باقی بماند و از طریق آن زندگی خود را بگذراند.

ضرورت تربیت نیروی متخصص

سازنده بازی رایانه‌ای «تراتئون» تربیت نیروی متخصص را یکی از ضرورت‌های جدی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای برشمرد و گفت: تا زمانی‌که نیروهای متخصص تربیت نشوند نمی‌توان به آینده صنعت گیم امیدوار بود. این سال‌ها، کارهای نسبتا خوبی انجام شده اما می‌توان بهتر و قوی‌تر عمل کرد و این مساله به وجود نیروی متخصص نیاز دارد.

‌به گفته سلطانی، بهتر است بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ترتیب و روال منظمی برای پرداخت حمایت‌های مالی خود در نظر بگیرد. به این معنی که تولیدکننده به روز هزینه می‌کند و چند سال منتظر می‌ماند تا بنیاد، مبلغی را که وعده کرده‌اند به او برگردانند.

این بازی‌ساز ادامه داد: از طرف دیگر، بازی‌های رایانه‌ای هم تاریخ مصرف دارند. اصلا ماهیت محصولات تکنولوژیک این است. گرافیک و تکنیکی که امروز روزآمد و جذاب است و مخاطب دارد یک یا دو سال بعد، جذابیت خود را از دست می‌دهد پس من نمی‌توان دو سال، یک بازی را منتظر نگه دارم اما بنیاد به تنها چیزی که فکر نمی‌کند، همین مساله است.

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

بازی ایرانی

اخبار بازیهای جدید ایرانی را در سایت گیمی دنبال کنید و یا پیام رسان سروش: @bazieirani