Tags: ارتباط با سازندگان بازی های ایرانی

ارتباط با سازندگان بازی آتش بست:ترکمنچای

نوشته شده توسط مدیریت گیمی. منتشر شده در ارتباط با سازندگان

ارتباط ما را با آقای مرتضی رضایی کارگردان پروژه بازی ترکمنچای میخوانید که درباره بازی ترکمنچای و میزان رضایت ایشان از بازیسازی سوالاتی پرسیدیم:
 

لطفا درمورد وضعیت پشتیبانی بازی ترکمنچای بگویید و اینکه کاربری اگر درمورد این بازی سوالی داشت از چه کسی باید سوال بپرسد؟

پاسخ جناب آقای مرتضی رضایی:

با سلام و خسته نباشید
وب سایتتون رودیدم و ممنون از انتشار و تهیه بازی و بررسی اون برای مخاطبین سایتتون.

در مورد سوال ار پشتیبانی بازی همون طور که مطلعید بازی برای گیمرها مشکل ساز نیست و پروسه نصب و اجرای ساده ای داره اگر مشکل ساده خاصی هم باشه میتونن به پشتیبانی ناشر بازی رجوع کنند. تمام سعی رو داشتیم بازی بدون مشکل اجرا بشه.

1- نظرتون درمورد پخش بازی ترکمنچای چی هست؟ بلاخره بازی منتشر شد! حالا چه حسی دارید؟ آیا به سود فروش بازی چشم دوخته اید؟

خوشحالیم از این که بازی منتشر شده . اما دیر منتشر شدن بازی بر کمی برای ما هم ناامید کننده هست نسبت به افق های اینده. مطمنا کار بزرگ انجام دادن زیاد اسون نیست اما ما خوشحالیم در مقابل بازار پر از بازی خارجی شکست نخوردیم. و بازیمون عرضه شد.  در باز داخلی سودی زیاد نخواهیم داشت امیدواریم به بازارهای دیگر خاص این این بازی هنوز سود نکردیم امیدواریم به آینده.

2- شما در ساخت بازی ترکمنچای چه نقشی داشتید؟ از عوامل سازنده این بازی خبری دارید؟ آیا بازی بزرگی در دست ساخت دارید؟

من مرتضی رضایی هستم کارگردان و طراح بازی و اکثریت تیم مون مشغول ساخت بازی هستند البته چند نفر از عزیزان که یا جذب استودیوهای بزرگ خارج از ایران شدن و یا در فضای توسعه اپلیکیشن و یا شبیه سازها فعالیت دارند.  بله مایک بازی دیگر رو اماده نشر داریم. امیدواریم برای جذب ناشر و همچنین سرمایه گذار برای توسعه بین المللی اون بازی.. متاسفانه با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل و پیشرفتی که در زمینه بازی مختارنامه داشتیم  پروسه تولید این بازی به دلیل مشکلات مالی سر راهمون و تامین نشدن پیش پرداخت متوقف شده امیدواریم بتونیم روزی این بازی بزرگ رو تولید و عرضه کنیم.

3- آیا بازی کد تقلب دارد؟ و اینکه چرا وقتی F12 را میزنیم، یک جای کد در صفحه می شود؟

بله بازی کد تقلب داره

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

*4 سوال از سازنده بازی سال های سیاه

نوشته شده توسط مدیریت گیمی. منتشر شده در ارتباط با سازندگان

سلام

احتمالا می دانید که ما در گیمی، با سازندگان بازی های ایرانی تک و توک ارتباط برقرار می کنیم؛ بر همین اساس تصمیم بر آن شد تا به منو های گیمی، ارتباط با سازندگان را هم اضافه کنیم.

بهر شکل، ارتباطمون با یکی از سازندگان بازی سال های سیاه را میخوانید:

 Emad Rahmani

ایمیلی ارسالی از طرف گیمی:

سلام خوبید. میتونم بپرسم:
1-فروش بازی سال های سیاه در خارج و ایران چطور بوده؟
2-یکم از تجربتون از بازخوردهای این بازی میگین؟
3-یک سوال که اگر به سوالات دیگر پاسخ نمیدین لطفا به این سوال پاسخ بدید:
پوشه ذخیره بازی در کجا قرار دارد؟ من امتحان کردم در فولدر اصلی بازی نیست و ...
4- چرا حرکت شخصیت اول بازی، در چهار جهت اصلی انجام میشه و روان نیست؟
متشکرم
ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

*مصاحبه خودمونی با آقای برقعی (درباره بازی تراتئون)

نوشته شده توسط حسین بهمنی یه استقلالی از ایران از اهواز. منتشر شده در ارتباط با سازندگان


 مصاحبه آقای حسین بهمنی از طرف گیمی با جناب آقای سید بهرام برقعی مدیرعامل رسانه افزار شریف |سازنده بازی های تراتئون، تگ و وی در سیاره میترا، عصر پهلوانان|

از آقای حسین بهمنی یه استقلالی از اهواز تشکر ویژه داریم؛

قسمتی از مصاحبه:

حسین بهمنی: پس طرح و آرزوم رو بریزم دور؟

سید بهرام برقعی: آرزو رو دور نریزین فقط حواستون باشه چه جور آرزویی دارین می کنین انگار دارین میگین میشه من تیمی مثل بارسلونا داشته باشم؟ میشه ولی خیلی پیش نیاز زیاد و زیر ساخت زیادی می خواد ولی اگر بخواین در یک تیم بزرگ بازی سازی مثل فیفا یا کال اف استخدام شید این ممکنه و بعد پس از ده سال کار بازی خودتون رو شروع کنین(استارت بزنین) بله

به نام خدا

سلام خوبین؟

فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی رو خدمت ساحت مقدس آقا امام زمان مهدی موعود(عج)، امام خامنه ای(مدظله العالی) و همین طور شما عزیزان تسلیت می گم.

اینم از مصاحبه ای که بهتون گفته بودم.

فقط اینو هم بگم که این مصاحبه مقداریش با تماس تصویری بود که صدا رو ضبط کردم و بقیه اش هم که به صورت متنی مصاحبه کردیم،و اینکه مصاحبه حدودا ساعت 1:12 دقیقه ی بامداد چهارشنبه 29 مهر انجام شده و تاحدود ساعت 3:10 دقیقه طول کشیده.

مصاحبه اختصاصی سایت گیمی و وبلاگ بازی ایرانی با آقای سید بهرام برقعی مدیر عامل رسانه افزار شریف:

 

مصاحبه با سید بهرام برقعی بازی تراتئون 

 -سلام خوب هستین؟حالتون خوبه؟

سلام ممنون شما خوب هستین؟

 

-ممنون،آقا غرض از مزاحمت یه مصاحبه هست اگه که زحمتی نیست انجام بدیم

نه خواهش می کنم

 

-فقط مصاحبه دو بخشه تیکه ی اولش هیچ ربطی به تراتئون نداره و بخشش دومش هم که مربوط به تراتئون بعد اگه آماده این شروع کنیم؟

بفرمایید

 

-اول اینکه خودتون رو برای اون دسته از مخاطب هایی که شما رو نمی شناسن یا خوب نمی شناسن معرفی کنین.

من سید بهرام برقعی هستم مدیرعامل رسانه افزار شریف مجری بازی تراتئون هستم

 

-بله،الان در خارج از کشور هستین درسته؟

بله

 

-بعد برای کار رفتین یا زندگی؟

برای تحصیل فعلا

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

*مصاحبه با آقای اسرافیلیان، سازنده ارتش های فرازمینی

نوشته شده توسط مدیریت گیمی. منتشر شده در ارتباط با سازندگان

سلام

 

 

 

مصاحبه ای با آقای اسرافیلیان، درباره بازی ارتش های فرازمینی داشتم که متن مصاحبه رو میبینید (با تغییر) :

یک مصاحبه خوب با سازنده بازی ارتش های فرازمینی که 30 دقیقه بطول انجامید! و بزارید اسمش رو بزاریم صندلی داغ یا شاید هم گوشی داغ!

توضیحات مصاحبه: ساعت حدود 3 بعد از ظهره و هوا آفتابی. دیگه خبری از باران چند روز پیش نیست.

امروز روز موعد مصاحبه با آقای اسرافیلیان است و احتمالا امروز جلسه شون با ناشران دیگه باید تموم شده باشه. 

دست به تلفن همراهم بردم، تا به آقای اسرافیلیان پیامک بدم و بعد منتظر پاسخ پیامک موندم که چند ثانیه بعد، تلفن همراهم زنگ خورد. نگاه کردم دیدم کسی نیست جز آقای اسرافیلیان ! خودشون تماس گرفته بودن...

صدای گرم آقای اسرافیلیان رو از روی مصاحبه های رادیوییشون شناختم.

توضیحات مصاحبه: سلام و علیک کردیم و خوش و بش اولیه ...

آقای اسرافیلیان: آقای سبحانی ازتون میشه بپرسم که محوریت مصاحبه چیه ؟ چون جلسه اونطور که باید پیش نرفت. آخه درباره عرضه و انتشار بازی واقعا خودم هم نمی دونم.

من: و این یعنی با ناشرین توافق نکردید؟

آقای اسرافیلیان: چرا. با ناشران توافق شده اما...

ما اردی‌بهشت ماه کار رو تحویل دادیم ، یعنی 6 اردیبهشت ماه ​حتی طرح روی جلد و پوستر و اقلام تبلیغاتی و ... رو انجام دادیم و امیدوار بودیم بعد از ماه رمضون این اتفاق بیفته.

اعلام کردیم توی تیرماه میاد اما دوستان بدقولی کردند. کسی که به ما جواب میداد دیروز نیومد جلسه رو و یک نامه تنظیم کردیم تا بطور رسمی تر این سوال رو بپرسیم و ما خودمون هم بزمان عرضه را نمیدونیم.

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

*% 30 بازی تهمورس و دیو بند پیش رفته است

نوشته شده توسط مدیریت گیمی. منتشر شده در ارتباط با سازندگان

 %30 بازی تهمورس و دیو بند پیش رفته است

گیمی در ارتباط با گروه بازی ساز رسانه خورشید یخ زده :

موضوع: بازی تهورس و دیو بند:

گیمی :

سلام...

میخواستم درمورد بازی تهمورس بپرسم که بلاخره به کجاها رسید و اطلاعاتی درموردش هست؟

 

گروه رسانه خورشید یخ زده :

سلام.

ساخت بازی بخاطر سنگین بودن کند تر از انتظار تیم پیش میره . حدود 30 درصد بازی پیش رفته. حدود یکسال و نیم  دیگه کار داره .

ولی از سمت دیگه گرافیک فوق العاده ای پیدا کرده . کانسپت ها حرفه ای تر شدند.بزودی تریلر گیم 

پلی و شاید قابل بازی از تهمورس رو بیرون میدیم.



البته الان بازی عقابهای البرز رو تمام کردیم که تریلر بازی رو براتون گذاشتم

اینجا
ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

*مصاحبه: حمزه آزاد

نوشته شده توسط مدیریت گیمی. منتشر شده در ارتباط با سازندگان

به نام خدا

سلام

مصاحبه با حمزه آزاد که ایشان یکی از حامیان بازی های ایرانی هستند ( و البته بازیسازان) :

 

 

1-لطفا خودت را به ... معرفی کن. چند سال سن داری و چطور با بازی آشنا شدی! ؟

* حمزه آزاد هستم 24 ساله و فعال حوزه گیم (ترجیح میدم عنوان خاصی رو بیان نکنم) البته مدیرعامل شرکت بازی سازان جوان!

من از وقتی یادمه یه کلوب ورزشی داشتیم که از آتاری بگیر تا پلی استیشن ادامه داشت روند پیشرفتش و از همونجا درگیر گیم شدم

2-چه موقعی با بازی سازی آشنا شدی؟و اولین فعالیت جدیت در این زمینه چی بود؟

از بچگی دوست داشتم خودم خالق یه اثر حالا توی رباتیک یا گیم باشم که شروعش با خریداری یه پک نرم افزاری شروع شد که اواخر دوران راهنمایی (حدود 10 سال پیش) با نرم افزار گیم میکر بود. همون زمان تا اوایل دبیرستان چند تا بازی مستقل کوچیک ساخته بودم و انفاقا واسه جشنواره گیم تهران هم فرستادم سه چهار تایی و سه تاش رو توی مجله چاپ کردن.

ولی اواسط دبیرستان کامپیوترم خراب شد و تا اول دانشگاه که لپ تاپ گرفتم فقط در حد یه کم مطالعه و ... سراغش میرفتم چون سیستمی نداشتم و شروع جدی و دوباره من از همون اوایل دانشگاه بود حدود 5 سال پیش!

3-بازی ایرانی و خارجی مورد علاقه‌ات چی هست؟

به کوهنورد علاقه خاصی داشتم هر چند هیچوقت تمومش نکردم شاید بخاطر این بود که با گیم میکر ساخته شد! البته گرافیک بازیش واقعا فوق العاده بود و اینکه چنین چیز متفاوتی ساخته شده بود هم هنوز برام جذابیت داره! بازی پروانه هم که واقعا عالیه!

بازی های ایرانی دیگه هم هستن ولی این دو تا بیشتر چسبید. بازی های مستقل خوب هم زیادن ایرانی!

توی خارجی ها مسلما اولین بازی فوتبال هست البته من بیشتر PES بازی میکنم، بعدش میتونم Shank رو بگم که عالی بود. World of Goo و ... هم که جای خود دارن

4-یکم از گروهی که بیشتر با آن‌ها هستی بگو.

نمیدونم منظورتون دقیقا از گروه کدومه چون تقریبا برای هر کاری با افراد مختلفی در ارتباطم ولی معمولا دوستان نزدیک دانشگاهیم تشکیل میدن که اکثرشون الان توی شرکتم در حال فعالیت هستن

5-جشنواره های مختلفی در ایران برگزار کردید. مثل دانشجویان بازی ساز. میتونی تعدادی از اونها رو نام ببری؟

اینجوری هم دیگه نگید تعدای از اونا فکر میکنن چند رقمیه 

جشنواره ملی دانشجوی بازی ساز

مسابقات جهانی بازی سازی 24 ساعته

جشنواره بازیسازان مستقل ایران

6-خب،چطور ساز و کار اولین جشنواره را آماده کردین؟

اولین جشنواره استارتش از سال 90 آغاز شد که اون زمان با همفکری رییس بخش آموزش بنیاد ملی بازی های رایانه ای، آقای فرخنده کیش عزیز طرحش رو مطرح کردیم که البته دیگه اونجا حضور ندارن.

همیشه اولین حرکت ها کار سختیه! ماهم تا قبلش تجربه کارای درون دانشگاهی و استانی داشتیم و یه جشنواره ملی با سن کم ما و نداشتن علم به این کار توسط مسئولین دانشگاهی واقعا کار سختی بود و یادمه تقریبا همه کارها رو خودمون پیگیری میکردیم حتی جلسات تهران و جذب اسپانسر! با چند تا تمدید بالاخره خرداد 91 اختتامیه دوره نخست جشنواره برگزار شد

7-و در مورد آخرین جشنواره بازی سازان مستقل(در دانشگاه مازندران) ؟

البته جشنواره بازیسازان مستقل ایران ربطی به دانشگاه مازندران نداشت و اون رو کاملا مستقل برگزار کردیم

جشنواره دانشجوی بازی ساز رو از طرف دانشگاه مازندران دو دوره برگزار کردیم که مهر 92 اختتامیه دوره دوم بود

اما اختتامیه دوره نخست جشنواره بازیسازان مستقل ایران مهرماه 93 در تهران برگزار شد که تجربه فوق العاده ای در کنار بهترین های مستقل ایران بود که در رویدادی کاملا مستقل در کنار هم جمع شده بودن و فراخوان دوره دوم اون هم از بهمن ماه امساب آغار میشه.

8-چطور با مسئولین ارتباط برقرار می کنید؟ نظرشون در مورد بازی و بازیسازی چیه؟

خب ما با مسئولینی که در حوزه گیم هستن ارتباط برقرار میکنیم، اولش با نامه بعد پیگیری و بعد جلسات حضوری و ...

نظر همه مثبت هست اما هر کدوم با توجه به سیاست های نهاد خودشون و اختیاراتی که دارن یه سری کارا انجام میدن و یه سری کارا هم که میتونن انجام نمیدن  بعضی از کاراشون سلیقه ای هست و نمیشه این رو انکار کرد. مهمترین بحث هم در رابطه با مسئولین، اعتماد اونها به شما و کاری هست که دارین انجام میدین، اگه اوکی باشن تا آخرش باهاتون هستن

9-چقدر با بازیساز های مختلف مثل گروه سازنده ارتش های فرازمینی،شبگرد،تراتئون،پروانه و جنون سیاه تعامل و ارتباط داری؟

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

*نیم نگاهی به استودیو سیمرغ(موشن کپچر:متحرک سازی)

نوشته شده توسط مدیریت گیمی. منتشر شده در ارتباط با سازندگان

سلام

امروز در یک مقاله کوتاه با استودیو سیمرغ آشنا می شوید که ...

از زبان آقای سجاد جعفرزاده :

«فعالیت استودیوی ما در زمینه ارائه خدمات رندرینگ و انیمیت می باشد.
در پروژه شبگرد انجام انیمیت ها توسط سیستم موشن کپچر در استودیوی سیمرغ انجام گردیده و تولید بازی توسط پردیس گیم بوده است.
همکنون در حال همکاری با پروژه بازی رایانه ای پروانه هستیم.»
 

امروزه دردسری که قبلا بازی سازها برای انیمت کردن کاراکترها می کشیدند با موشن کپچر کمتر شده و شاید در بعضی زمینه های انیمت ، نیاز به طراحی دستی داشته باشند.البته من وارد نیستم اما می توانید تصور کنید که کل حرکت کاراکتر بازی شبگرد با موشن کپچر(توسط یک فرد که سیمهایی به او متصل هستند که حرکاتش را ضبط می کنند) ضبط و پیاده سازی شده باشد.اما بدلایلی، حرکات انگشتان دست کاراکتر دستی طراحی می شود.

بطور کلی عمل موشن کپچر کاراکترها می تواند حرکات کاراکترهای بازی را گاها طبیعی تر بنماید.

 

این استودیو در زمینه موشن کپچر و انیمیشن سازی فعالیت می کند. یکی از مهمترین نکات در ساخت بازی های رایانه ای ، طبیعی بودن حرکات کاراکترهاست. برای مثال در تریلر سینماتیک بازی ها و یا حرکات درون بازی مثل مبارزات تن به تن و ... مابین دو حرکت طراحی شده با دست و موشن کپچر ، تفاوت هایی وجود دارد. بنظر انیمت کردن(مترجک سازی شخصیت های بازی) با موشن کپچر راحت تر است.دیگر لازم نیست کوچکترین حرکات یک کاراکتر را دستی طراحی کنند.مثلا بلند شدن یا نشستن یا پریدن ، جنگیدن و ... .
بهرحال امیدواریم این صنعت بیشتر و بهتر از انچه که هست  به  بازی سازان کشورمان در ساخت بازی های رایانه ای کمک بکند.

همانطوریکه خواندید این استودیو کار متحرک سازی ( موشن کپچر ... ) تعدادی از بازی های ایرانی،را انجام داده است.(مثلا دو دموی آخر این مطلب + کار متحرک سازی بازی شبگرد )

فیلم زیر ، دوربین مجازی این استودیو را به نمایش می گذارد:

دانلود کنید

 

 

دو فیلم از حاصل کار این استودیو را در پایین می توانید دانلود نمایید. همانطور که ذکر شد استودیو سیمرغ عمل متحرک سازی کاراکتر ها (موشن کپچر) را انجام داده است:

 فیلم دموی بازی روشاک

 

 

 فیلم دموی بازی نجاتگر

 

خب. درپایان امیدوارم به اندازه کافی توانسته باشم شما را با این استودیو و عمل موشن کپچر آشنا کنم؛
ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)