سروش ما را در آپارات دنبال کنید

  • بازی نیروی واکنش سنگین، برای چند روز رایگان شد!

    بازی نیروی واکنش سنگین، برای چند روز رایگان شد!

    تا 31 فروردین فرصت دارید تا این بازی مستقل را بصورت رایگان دانلود کنید. ادامه مطلب
  • تیزر بازی نجات سردار

    تیزر بازی نجات سردار

    تیزر بازی "نجات سردار"حاج احمد متوسلیان، بعد از گذشت ماه ها از خبر ساخت بازی، بلاخره منتشر شد. ادامه مطلب
  • مجله بازی ایرانی منتشر شد

    مجله بازی ایرانی منتشر شد

    شماره اول مجله الکترونیکی بازی ایرانی منتشر شد*پرونده بازی: سفیر عشق*معرفی بازی گویان*معرفی بازی ساجرن*نگاهی به بازی سردار*معرفی بازی تیم بتل اکشن گیمز ادامه مطلب
  • 1
  • 2
  • 3

تصویب «رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای» در شورای فرهنگ عمومی کشور

نوشته شده توسط مدیریت گیمی on .

0
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خبر داد:

تصویب «رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای» در شورای فرهنگ عمومی کشور

 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از مصوب شدن «رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای» در شورای فرهنگ عمومی با حضور وزیر ارشاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حسن کریمی قدوسی گفت: از ماه‌ها پیش با دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور تعامل را شروع کردیم تا بتوانیم نظام رده‌بندی سنی بازی‌ها را در این شورا مصوب کنیم که خوشبختانه شاهد تعامل بسیار خوب این شورا به‌خصوص دکتر شاهمرادی رییس این شورا و همکاران‌شان بودیم.

کریمی قدوسی نظام رده‌بندی سنی بازی‌ها (ESRA) را به‌سان قانونی دانست که نیاز به کمک دارد و گفت: رده‌بندی سنی بازی‌ها وظیفه‌ی فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است که نمی‌گذارد یک بازی رایانه‌ای بدون درج رده‌بندی به بازار عرضه شود. اما برای فرهنگ‌سازی و جا افتادن این رده‌بندی نیاز است تا سازمان‌هایی همچون صدا و سیما و شهرداری پای کار بیایند و کمک کنند.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به تصویب این آیین‌نامه در شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: با ابلاغ این مصوبه سازمان‌هایی که نقش مستقیمی در فرهنگ دارند، از جمله سازمان صدا و سیما و شهرداری موظف خواهند شد تا نسبت به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای اقدام‌های عملی انجام داده و با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همکاری کنند.

وی تاکید کرد: رعایت نکردن گروه سنی مناسب در خرید بازی‌های رایانه‌ای‌ باعث می‌شود کاربران این بازی‌ها دچار برخی از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی شوند که راه‌حل آن استفاده از رده‌بندی سنی بازی‌ها است.

حسن کریمی قدوسی با اشاره به نگرانی مقام معظم رهبری نسبت به ولنگاری فرهنگی افزود: تصویب این آیین‌نامه گام مثبتی در جهت فرهنگ‌سازی و رواج استفاده از رده‌بندی سنی بازی‌ها خواهد بود و مطمئنا در صورت آگاهی خانواده‌ها و استفاده صحیح از رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای، مخاطرات این رسانه به شدت کاسته می‌شود.

لازم به یادآوری است آیین‌نامه رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای، روز گذشته مورخ ۲۲ تیر ماه در شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید و براساس آن خط مش و چارچوب‌های فعالیت نظام ESRA طبق دغدغه‌های فرهنگی کشور مشخص شد.

گام نهایی این آیین‌نامه، مصوب شدن آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود تا نظام رده‌بندی سنی بازی‌ها از لحاظ قانونی به تکامل برسد.

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

عبور گیم باز های ایرانی از مرز 25 میلیون نفر

نوشته شده توسط مدیریت گیمی on .

0

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در بازدید از موسسه «خراسان» خبر داد:

عبور گیم باز های ایرانی از مرز 25 میلیون نفر

عکس :بیات

 
عبدالهی- بازدید مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای از موسسه فرهنگی هنری «خراسان» با خبری جذاب و قابل تامل در فضای دیجیتال همراه بود و آن خبر این که: «تعداد گیم باز های ایرانی از مرز 25 میلیون نفر عبور کرده است» . «حسن کریمی قدوسی» که روز گذشته همراه با «هادی کافی» معاون ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، میهمان تحریریه روزنامه خراسان شده بود، با اعلام این خبر گفت: بر اساس نتایج تازه ترین تحقیقات آماری، جمعیت گیم باز های ایرانی که در سال 92 حدود 5/18 میلیون نفر بود، اکنون از مرز 25 میلیون نفر عبور کرده است و پیش بینی می شود با نهایی شدن آمار، به مرز 32 میلیون نفر نیز برسد. نکته جالب دیگر در آمار ارائه شده از سوی مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای این بود که با توجه به دلایلی از جمله افزایش ضریب نفوذ بازی های موبایلی، اکنون تعداد ایرانی هایی که از رایانه های رومیزی (PC) برای بازی استفاده می کنند به 5 درصد کل جمعیت گیم باز ها تقلیل یافته و نسل جدید بازی ها جایگاه خود را در ایران هم پیدا کرده است. کریمی به این نکته هم اشاره کرد که نتایج نهایی این تحقیقات تا پایان تیر آماده و با جزئیات کامل منتشر خواهد شد.مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای همچنین در بازدید از بخش های مختلف موسسه فرهنگی هنری خراسان، از نزدیک با توانمندی های «خراسان» در حوزه مطبوعات، انتشارات، فضای مجازی و... آشنا شد و سپس در نشست با دکتر «محمدسعید احدیان» مدیر عامل این موسسه درباره چگونگی همکاری و تعامل رسانه ای بیشتر گفت وگو و تبادل نظر کرد. دکتر احدیان نیز در این نشست از پیشنهاد های مطرح شده برای افزایش تعامل موسسه خراسان و بنیاد ملی بازی های رایانه ای استقبال و بررسی راه های تحقق آن را قابل اهمیت عنوان کرد.
عکس :بیات
منبع: سایت روزنامه خراسان
ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

نتیجه نهایی از نظرسنجی رونمایی

نوشته شده توسط مدیریت گیمی on .

0

شتاب در شهر 2 با 74 درصد آراء، انتخاب شد و برای رونمایی بزودی آماده می شود.

نتیجه نظرسنجی رونمایی تیرماه 95 بازی ایرانی

شتاب در شهر 5354 رای، قتل در کوچه های تهران دو 1735 رای، پلیس بزگراه 125 رای

شتاب در شهر در رقابت با دو بازی «قتل د رکوچه های تهران2» و «پلیس بزرگراه» بیشترین رای مخابین را از آن خود کرد و به این ترتیب بازی ایرانی که بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در تیرماه جاری از آن رونمایی خواهد کرد، شتاب در شهر2 است.

شتاب در شهر 2

این بازی در سبک رانندگی و به شکل داستان محور و با گرافیک توسعه داده شده نسبت به نسخه اول است که المان پلیس هم در نسخه دوم به بازی اضافه شده است.

صفحه این بازی را شامل تصاویر و تریلر منتشر شده ببینید:

صفحه بازی شتاب در شهر2

 

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

دغدغه حمایت از بازی‌سازی در کشور وجود ندارد/ غفلت از یک ظرفیت

نوشته شده توسط مدیریت گیمی on .

0
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

دغدغه حمایت از بازی‌سازی در کشور وجود ندارد/ غفلت از یک ظرفیت

مدیر انستیتو ملّی بازی‌سازی گفت: در حال حاضر دغدغه کافی برای حمایت از بازی‌سازی در بین مردم، وجود ندارد و چندان هم به این موضوع توجه نمی‌شود که این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

شهاب کشاورز، مدیر انستیتو ملّی بازی‌سازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت تولید بازی در کشور گفت: در مقایسه با دنیا، بازی‌سازی در کشور ما با تأخیر شروع شده است و با توجه به حجم کم سرمایه‌گذاری در این حوزه، رشد کندی هم در این بخش وجود دارد.

کشاورز تصریح کرد: در حال حاضر، بزرگترین مشکل ما در دو حوزه داخلی و خارجی تولید بازی، موضوع تجاری نبودن آن است که جهت رفع این مسئله، نیاز به قانون‌گذاری و توجه جدی است.

وی با اشاره به ریسک بالای سرمایه‌گذاری در حوزه بازی، ادامه داد: تا زمانی که امکان بازگشت سرمایه به سرمایه‌گذار مهیا نشود، بازی‌سازی کشور پیشرفتی نمی‌کند، البته این‌ها به معنی این نیست که در حال حاضر این صنعت سودآور نیست، بلکه مبنا، نسبت تولید بازی در کشور ما و سایر کشورهاست.

کشاورز با اشاره به سرعت پیشرفت بازی‌سازی نسبت به قبل در کشور، خاطرنشان کرد: تا زمانی که راهکاری برای تجاری و اقتصادی شدن بازی ارائه نشود، تحولی در وضعیت کنونی نمی‌بینیم.

مدیر انستیتو ملّی بازی‌سازی گفت: اگر بازی‌سازی را بخشی از فرهنگ و هویت خود بدانیم، باید محصولی در چارچوب هویتی و فرهنگی کشور و با زبان جهانی بازی تولید کنیم که این موضوعات نیازمند سرمایه‌گذاری است.

کشاورز افزود: به لحاظ فرهنگی و تاریخی ظرفیت خوبی در کشور وجود دارد و اینکه چگونه این عامل منجر به تولید محصول خوب شود، مسئله قابل توجهی است.

وی با اشاره به رفع خلأ تربیت نیروهای متخصص بازی‌ساز در کشور با راه‌اندازی انستیتو و رشد تولیدات شرکت‌های بازی‌سازی بعد از این موضوع گفت: بازی‌سازی در شهرستان‌ها متمرکزتر از تهران دنبال می‌شود و اگر با جدیت به آن پرداخته شود ظرفیت خوبی برای کشور تولید می‌شود.

کشاورز با بیان اینکه آموزش مجازی تولید بازی از سال گذشته برای استفاده علاقه‌مندان شهرستانی از اساتید این حوزه شروع شده است، تأکید کرد: مصرف‌کننده‌ نهایی محصول در نهایت مردم هستند و میزان استقبالشان از محصولات داخلی برای ادامه این مسیر نقشی تعیین‌کننده دارد زیرا در صورت حمایت مردم، این امر منجر به شکل‌گیری جریان اقتصادی مطلوب می‌شود و موجب ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان و تقویت بازی‌سازی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر دغدغه کافی برای حمایت از بازی‌سازی در بین مردم، وجود ندارد و چندان هم به این موضوع توجه نمی‌شود که این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

مدیر انستیتو ملّی بازی‌سازی ورود جشنواره عمار به حوزه بازی‌های رایانه‌ای را گام بزرگی در بازی‌سازی توصیف و تصریح کرد: هر قدمی که برای ایجاد سرگرمی متناسب با فرهنگ مردم برداشته شود، پیام جدیدی برای جدی گرفتن و اهتمام بیشتر در این حوزه را بیان می‌کند. چرا که بازی، موضوع مهمی است که در زندگی روزمره، نقش دارد و ورود به این حوزه، موجب پیشرفت در تولید بازی کشور می‌شود.

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

مبارزه! با شیشه را با «قتل در کوچه‌های تهران» تجربه کنید!

نوشته شده توسط مدیریت گیمی on .

0
توزیع یک بازی ایرانی پس از عیدفطر؛

توهم شیشه را با «قتل در کوچه‌های تهران» تجربه کنید!

بازی ایرانی «قتل در کوچه‌های تهران۲» با پایان ماه مبارک رمضان و پس از تعطیلات عید فطر روانه بازار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قسمت دوم از بازی رایانه‌ای «قتل در کوچه‌های تهران» که نسخه اول آن در سال ۹۰ با استقبال مخاطبان همراه شده بود، پس از تعطیلات عید فطر روانه بازار می‌شود.

این بازی رایانه‌ای که با محوریت عوارض مصرف مواد مخدر صنعتی مانند شیشه طراحی شده است روایتی ماجراجویانه دارد که داستان آن توانست عنوان بهترین روایت داستانی در پنجمین جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای از آن خود کند.

روایت بازی داستان فردی است که به واسطه مصرف مواد مخدر خانواده خود را به قتل می‌رساند و در ادامه به دنبال افرادی می‌رود که باعث این سقوط برای او شده‌اند و همزمان هم پلیس در تعقیب او است. برخی فضاهای این بازی برگرفته از فضاسازی‌های فیلم سینمای «هفت» ساخته دیوید فینچر است که این نکته نیز می‌تواند جزو امتیازات بازی قلمداد شود.

 در طراحی این بازی ۳۳ کارکتر منحصربه‌فرد و بیش از ۱۵۰ انیمیشن حضور دارند که رکوردی منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

بازی «قتل در کوچه‌های تهران» با رده‌بندی سنی «بالای ۱۸ سال» برای استفاده بر روی کامپیوترهای شخصی به زودی روانه بازار می‌شود.

ارسال ديدگاه (0 ديدگاه)

بازی ایرانی

اخبار بازیهای جدید ایرانی را در سایت گیمی دنبال کنید و یا پیام رسان سروش: @bazieirani